Opzoektabel voor vertaling

Hallo

We hebben momenteel een werkend model opgezet via SolidWorks PDM.

Veel informatie staat in vervolgkeuzelijsten, tot nu toe is alles in orde.

Ons steeds internationaler wordende werk dwingt ons echter om documenten (voornamelijk nomenclatuur) in het Engels te hebben, terwijl ons hele lijstensysteem in het Frans is gebouwd.

Dus mijn vraag is, in een PDM-gegevensmap, is het mogelijk om een opzoektabel te gebruiken om een nieuwe variabele te vullen die afhankelijk is van de eerste ?

Laat me het uitleggen, we zijn momenteel bezig met het invullen van een variabele "PartDesignation" via een drop-down menu aangestuurd door een lijst (Plate, Imprint, Ejector, ...), we willen graag een variabele "PartName" aanmaken die automatisch zou worden ingevuld, dankzij een lookup table, volgens "PartDesignation".

Voorbeeld, als "PartDesignation" = Footprint dan "PartName" = Holte

De opzoektabel zou gewoon een Engelse vertaling zijn van onze huidige lijsten.

Ik heb al gezien dat het mogelijk is om een lijst te maken met Alias, het lijkt te werken, maar dwingt ons om twee verschillende lijsten te hebben en zal gebruikers dwingen om te kiezen uit een drop-down menu voor "PartDesignation" in een lijst en hetzelfde te doen voor "PartName" met een tweede lijst met het risico van het maken van een fout:(

Bedankt voor het lezen.

Julian

Hallo

In het invoerformulegebied van uw nieuwe veld kunt u een andere variabele aanroepen en zo de vulling ervan regelen (werkt alleen op een bewerkingsveldtype dat u alleen-lezen kunt maken).

De regel zou ongeveer als volgt overeenkomen: %PartDesignation(Footprint=Cavity,xxx=yyy )%

Van mijn kant heb ik Excel en een stuk VBA-code gebruikt om de regel op te maken.

Hallo

Er is een tool in de Visiativ myPDMtools-toolsuite waarmee u dynamische lijsten kunt maken:

Dit is de DynamicList-tool: https://help.visiativ.com/mypdmtools/2022/fr/DynamicList.html

U kunt myPDMtools 30 dagen testen: https://www.lynkoa.com/mypdmtools

Fijne dag

1 like

Cyril.f Bedankt voor je voorstel, ik heb het getest en het werkt perfect. Deze oplossing is haalbaar voor een vrij korte lijst (omdat er beperkte tekens in de invoerformule zijn) en vereist geen extra tool zoals myPDMtools.

We hebben het geluk dat we myPDMtools hebben, op dit moment gebruikten we alleen docPrinter zonder de andere functies te benutten.

Dank u prossignol voor uw voorstel dat perfect voldoet aan ons verzoek en bovenal opent de mogelijkheden om vertaling in andere talen gemakkelijk, nu hoef je alleen nog maar te :)

Fijne dag voor u en dank u voor uw steun.

1 like