Familietafel - onderwerpopdracht

Hallo

Hoe wijs je in solidworks hetzelfde materiaal toe aan alle instanties van een familietafel?

1 like

Als u het materiaal in de onderdeelfamilie niet aandrijft, is het materiaal standaard hetzelfde voor alle configuraties.

als je dan het materiaal per configuratie wilt controleren, moet je de kop van de kolom invullen $library:material@nom_pièce (of $bibliotheque:materiaux@nom_pièce in het Frans)
waarmee je in de bestaande materialenbibliotheek kunt zoeken naar de naam van een materiaal, zodat je bijvoorbeeld als waarde invult: solidworks materials:Brass

3 likes

Ik weet niet of het kan helpen, maar ik geloof dat deze vraag al is gesteld, toch?

http://www.lynkoa.com/forum/cao/comment-affecter-une-matiere-a-une-famille-pieces

1 like

Ja, maar ik had preciezer moeten zijn....

Dit werkt vanaf de 2013 versie.

Op dit moment ben ik bezig met 2012, de familietabel is al gemaakt (zonder onderwerptoewijzing) en ik zou graag een identiek onderwerp willen toewijzen aan alle instanties. Als ik dat doe, wordt alleen de instantie gewijzigd.

1 like
U moet controleren of de materiaaleigenschap niet bestaat in "Bestand > Eigenschappen > tabblad Specifiek voor de configuratie"
2 likes

Als u het materiaal voor alle configuraties in de artikelfamilie wilt wijzigen:

- Klik met de rechtermuisknop op Materiaal

- Kies het materiaal dat u wilt toewijzen door in het tabblad: Configuratie...   en het selecteren van alle configuraties

Het materiaal moet normaal gesproken worden toegewezen aan alle conf.

Anders:

- Klik met de rechtermuisknop op het materiaal

- Configureer het materiaal

- en we kiezen het materiaal op basis van de configuratie.

In de hoop dat dit het probleem oplost.

2013-12-30__mat_famille_de_piece.jpg
1 like

U kunt gebruik maken van ons hulpprogramma ''SelectMaterial''. Met dit hulpprogramma kunt u een materiaal toewijzen met behulp van de opties "Deze configuratie", "Alle configuraties" of "Configuraties specificeren".

1 like