Boortafel (hernummering)

Hallo
Een collega heeft een probleem met de boortafels.
De tabel wordt gegenereerd door het gezicht te selecteren, waarbij het de bedoeling is dat de gaten die later worden toegevoegd, automatisch in de tabel verschijnen.
Aan de andere kant wordt door deze selectie ook rekening gehouden met openingen wanneer we niet willen dat ze verschijnen.
We verwijderen deze rijen dus op tabelniveau.

Het probleem is dat wanneer je gaten toevoegt, de nummering niet doorlopend is (in het voorbeeld ga je van M naar W).
image

De eenvoudige oplossing is om de tafel te hernummeren, maar dan verlies je andere aanpassingen (de beschrijvingen van de gaten).
Weet u hoe u de letter van het volgende coördinatensysteem dat zal worden gebruikt, kunt wijzigen?
of hoe de gebruikte letter (de W in ons voorbeeld zodat deze N wordt) a posteriori te wijzigen?

Heeft hij geprobeerd te hernummeren?
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/c_hole_table_tags.htm
Edit: Welke opties voor de tafel?

4 likes

Hallo Stefbeno,

Je moet het doen zoals in Excell, je selecteert de regels die je niet wilt en je verwijdert de regel gewoon.
En om de letter te wijzigen, moet je op je tabel klikken en je gaat naar je linkerdeelvenster, je verandert je letter of je nummer, en je sluit je linkerweergave en dat is het werk. Aan de andere kant neemt het de startvolgorde aan, bijvoorbeeld "A", en hier is mijn oplossing.
Succes.
@+.
AR.

3 likes

De handmatige nummering werkt, interessante nieuwigheid van de 21, bedankt voor de tip,

3 likes

Dit zijn zeer interessante dingen.
Ik geef het door aan mijn collega zodat hij kan testen.

2 likes