Klaptafel SW 2012

Hallo

Ik vind altijd een verschil tussen de uitgeklapte die door SW wordt geleverd en de machine. Dit is waarschijnlijk te wijten aan kreukverlies.

Is er een methode om de uit de machine geëxtraheerde waarden (experimenteel)  toe te passen in solidworks om ze te laten uitvouwen.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ja, u dient de bijbehorende tabellen in te vullen.

Wanneer u een plaatwerk maakt, gebruikt u de tabel die u uiteraard moet invullen in plaats van het verlies aan de bocht aan de neutrale vezel over te laten.

@+

1 like

Hallo

Als ik het me goed herinner, moet er een factor k worden ingevoerd in SW die overeenkomt met een coëfficiënt gemeten volgens de Vés van buigen.

Machinetesten uitvoeren

met platen # let op de walsrichting 

hoek #

Meten en ............ Pas de juiste COEF toe

Niets is minder waar

als je moet uitklappen zonder de verliezen van de machine te kennen via de 2 V zal het altijd verkeerd zijn zonder de echte machinewaarde

@+ ;-)

Hallo

De hulp van SW geeft een kleine uitleg over de beroemde K-factor die in de sjabloontabellen moet worden ingevoerd.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/K_factor.htm

Afhankelijk van de methode om de ontvouwing te berekenen, gebruik je bijvoorbeeld een tabel met een K-factor of een verliestabel bij de bocht.

Ik denk dat ik ga beginnen met het gebruik van een crease loss tabel, voer de waarden van de machine tests in  . Het gaat lang duren. Maar het was het waard, want het verstoort de productie soms enorm, vooral voor andere materialen zoals roestvrij staal.

Dank u voor uw advies:)

De fold loss tafel is hiervoor gemaakt

U kunt het invullen met uw machinetelraam

Voor speciale materialen is de regel om voor elke dikte 100 mm restjes te snijden en de buitenzijden te meten na een bocht van 90°, we krijgen 100 - a -b = verlies bij de bocht

3 likes

Hallo

Ik ben cartoonist in een vouwbedrijf, en daarom goed geplaatst om erover te praten.

Ik ben onder andere verantwoordelijk voor het tekenen van de plannen voor de werkplaats door de uitgeklapte onderdelen op te nemen en vervolgens de verschillende machines te programmeren.

Het is waar dat het in het begin nodig is om een evenwicht te vinden tussen theorie (theoretische cursussen, diverse documentatie, enz.) en praktijk in de werkplaats (precisie van de machines, gebruik van het juiste gereedschap volgens de verschillende gevallen, enz.).

Omdat Solidworks verschillende programmeeropties heeft, afhankelijk van de manier waarop je werkt.

Persoonlijk heb ik na veel proeven uiteindelijk de K-factor gebruikt zonder een bepaalde klaptafel. Ik let goed op de dikte van mijn stuk, de v die ik ga gebruiken en dus mijn buigradius. (Kleine tafel vrij eenvoudig te vinden op het doek.)

Voorbeeld: Voor 15/10e gebruik ik een 16 mm V met een buigradius van 2,6 mm en een K-factor van 0,33.

Ik hoop dat mijn uitleg je zal helpen.

Succes!

1 like