Hoi allemaal
Ik ben bezig met het instellen van de automatische revisietabel sinds SolidWorks & PDM 2018 dit toestaat.
Ik krijg een zeer goede werking ervan wanneer ik opeenvolgende statuswijzigingen aanbreng door mijn revisies elke keer vanuit de workflow te verhogen. De revisietabel stapt goed op met revisies A, B, C, etc... (ingesteld op maximaal 3 regels), de wijzigingsdatum en de naam van de goedkeurder zijn bijgewerkt, de revisieopmerking die ik invul op het moment van mijn overgang, wordt ook zeer goed bijgewerkt. Ontzagwekkend!
Aan de andere kant, als ik mijn revisietabel direct in de tekening aanraak (d.w.z. voordat ik de status wijzig om mijn revisie te verhogen) door met de hand toe te voegen door met de rechtermuisknop op de tabel te klikken "een revisie toevoegen", of "een revisiesymbool toevoegen"), zal het *-teken goed geplaatst zijn in een extra rij van de tabel en in het symbool in afwachting van de volgende. herziening. Deze operatie is tot nu toe normaal volgens de hulp van PDM.
Maar wanneer ik de revisie daadwerkelijk verhoog via een overgang in mijn workflow, blijft deze regel op zijn plaats en wordt de tabel niet bijgewerkt (* symbool, geen opmerking, een OK-datum, door goedkeurder...).
Daarnaast merk ik dat ik met 4 lijnen zit terwijl ik maximaal 3 regels heb ingesteld...
(Zie bijgevoegde screenshot van mijn testplan)
Is het iemand gelukt om deze beroemde automatische revisietabel perfect te laten werken?
Bedankt! ;-)
Jean-François BOURGINE
table_de_revisions.jpg