Hallo Ik ben een leerling-ingenieur en mijn missie is om een buiggebiedstabel van het K-factortype op SW te maken, maar ik wist niet hoe ik deze moest aanpassen aan de buignagels, dus heb ik uiteindelijk een tabel van het type buigverlies gemaakt voor de hoeken (15°, 30° ... 150°,165°)
Ik heb mijn resultaten op deze manier ingevuld op SW [ZIE AFBEELDING] en ik heb een paar vragen: Solidworks staat me niet toe om meerdere tabellen in dezelfde Excel met verschillende stralen te maken, er staat dat ik de radiuswaarden op alle tabellen moet hebben. Is dit normaal? in dit geval maak ik voor elke plaatdikte een Excel-bestand?
Tweede vraag: na het invullen van de verlieswaarden in de bocht voor de hoeken (15°, 30° ... 150°, 165°), wat doet SW als ik een onderdeel bijvoorbeeld op 20° buig? Ik heb gemerkt dat hij nog steeds een verlies van vouw berekent, maar ik kan niet precies weten hoe hij dat doet?
Of het is normaal, je hebt van begin tot eind dezelfde kolommen nodig. Aan de andere kant is het mogelijk om een sjabloontabel te maken om een straal of meerdere mogelijke stralen op te leggen, afhankelijk van de dikte. Kijk in deze link die ik als laatste had bijgevoegd een sjabloon tabel en een buigverlies tabel voor het stalen model:
En dan kies je de sjabloontabel in 1 en vervolgens de dikte en straal in 2: