SolidWorks-scorebord

Hallo

Ik heb een paar vragen over SolidWorks-scoreborden.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de grootte van de toleranties (maar alleen toleranties!) te verkleinen

En tweede vraag, ik had graag willen weten of het mogelijk was om de geschriften in minuskels te zetten (bijvoorbeeld, in plaats van "DOOR ALLES", heb "DOOR ALLES", OF IN PLAATS VAN "NAAR DE VOLGENDE", zet "Tot de volgende").

Bedankt
Kevin.

Voor toleranties gebruikt de tabel dezelfde instellingen als de afmetingen van de tekening.

Voor de Schriften denk ik niet dat het mogelijk is.

Dit zijn codes die verwijzen naar een SOLIDWORKS-bestand dat de weer te geven tekst bevat.

De naam van dit bestand is "calloutformat" denk ik.

1 like

>Voor toleranties gebruikt de tabel dezelfde instellingen als de afmetingen van de tekening.

Dit is niet het geval, aangezien onze toleranties voor de kansen ruim binnen 0,6 van de dimensiegrootte liggen.

>Wat de Schriften betreft, ik denk niet dat het mogelijk is.
Dit zijn codes die verwijzen naar een SOLIDWORKS-bestand dat de weer te geven tekst bevat.
De naam van dit bestand is "calloutformat" denk ik.

Ja, ik heb dit bestand al van boven naar beneden doorzocht, ik weet dat deze indicaties overeenkomen met de variabele <hw-thru> evenals de variabele <HOLE-DEPTH>, maar ik weet niet waar de waarden voor deze variabelen zijn gedefinieerd.

Bedankt.

1 like

Iemand een ander idee?
Bedankt.

Er is hier een tutorial: http://www.lynkoa.com/store/mycadfr/kb-sw/solidworks/piece-assemblage-mise-en-plan/editer-fichier-des-symboles-pour-le-percage.html

2 likes

Bedankt.

En hoe zit het met de grootte van de toleranties?

Hallo

Als u op de cel in uw tabel klikt met uw afmeting, heeft u aan de linkerkant de mogelijkheid om de precisie van uw toleranties aan te passen. (zie afbeelding)

A+

Bedankt, het is niet om de nauwkeurigheid te veranderen, maar de grootte (grootte, hoogte) van de tolerantie.

Wat mij betreft, ik begreep het niet in die zin.

De waarden, bijvoorbeeld: Ø4 +0,010 +0,005, komen uit uw 3D

Je moet ze in je kamer verschonen.

Maar u kunt hun waarden ook normaal in het linkerdeelvenster wijzigen

1 like

Ik heb het net geprobeerd, je moet de lettertype-instelling in de 3D doen

De tabel volgt precies de syntaxis van de dimensie van het model

2 likes

Inderdaad, dank je!

Ik had nooit gedacht dat de grootte van de toleranties in de scorekaarten zou afhangen van de grootte van de tolerantie in het 3D-bestand :o!

In SW wordt alles min of meer aangestuurd door 3D

De boordiagram werkt op dezelfde manier als de afmetingen die uit de 3D zijn geïmporteerd

1 like