Hallo
Is het mogelijk om de locatie en afmeting van een Excel-spreadsheet op een tekening te vergrendelen?
Sterker nog, ik zou willen dat gebruikers de tabel op de MEP niet konden verplaatsen, maar ook niet konden inzoomen en vrij konden bewegen bij het bewerken van de tabel om waarden te wijzigen.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten
Hallo
Om de locatie te vergrendelen, moet u een ankerpunt instellen zoals bij de klassieke SW-tabellen.
Voor het vergrendelen van het blad is bij mijn weten geen mogelijkheid.
4 likes
Hallo Cyril.f,
Hoe moet je een ankerpunt hebben?
In de tekening, wanneer u naar beneden scrolt in de achtergrondboomweergave, heeft u de ankers van de verschillende tabellen.
ancrage.jpg
4 likes
Voor de sheet lock, moet je het doen als voor een excel denk ik ... Voer een wachtwoord in.
U selecteert alle vakjes die niet mogen worden gewijzigd (het hele blad als het hele blad is) en klikt vervolgens met de rechtermuisknop => celformaat => bescherming.
Vink het vakje "vergrendeld" aan als het niet hoeft te worden gewijzigd. Schakel daar anders het vinkje uit en valideer.
Zodra deze stap is voltooid, gaat u naar het tabblad "beoordelen" => "bescherm het blad". Schakel de optie "vergrendelde cellen selecteren" uit.
Als u zeker weet dat u het wachtwoord weet, voert u er een in. Anders vermijden
En dat is alles, uw blad kan niet meer worden bewerkt.
Om het opnieuw te kunnen wijzigen, gaat u gewoon terug naar het tabblad "revisie" => "verwijder de bescherming van het blad"
Kleine variatie. Als u niet wilt dat iets bewerkbaar is, gaat u direct naar "review" =>"sheet protection" en schakelt u alles uit en vervolgens valideert u
Om een ankerpunt te definiëren, moet u "De basiskaart bewerken" en vervolgens met de rechtermuisknop klikken en "Een ankerpunt definiëren" selecteren nadat u een punt hebt geselecteerd (zoals bijvoorbeeld een hoek van het frame):

2 likes
Hallo
Dank u allen voor uw reactievermogen.
Coin37coin Ik ken de beveiligingen van Excel-tabellen, wat ik zou willen doen is de bewegingen blokkeren tijdens het bewerken om te voorkomen dat de weergave op de MEP wordt gewijzigd.
Bedankt voor de ankerpunten
1 like
Is het anders mogelijk om deze tabel in het achtergrondplan te plaatsen en bewerkbare gebieden te definiëren zoals bij een 3D-cartridge? Zo ja, dan wordt de update van de berekeningen automatisch gedaan of zou het mogelijk zijn met een Ctrl +Q?
Nog een ander idee, wat als ik deze tabel in de basismap zet en de bewerkbare waarden worden opgehaald in de aangepaste eigenschappen? Dit zou me in staat kunnen stellen om mijn vervolgkeuzelijst te behouden en de gewenste waarden te wijzigen, maar dezelfde vraag over de update.
Ik wil macro's vermijden, ik heb nog geen ervaring op dit gebied, maar als het essentieel is, neem ik het.
Ter informatie: het bestand wordt elke keer dat u een wijziging aanbrengt onder een nieuwe referentie opgeslagen.
Bij voorbaat dank