Sinds we in 2016 zijn overgestapt op SolidWorks (evenals SolidWatch), is het decimaalteken in tabellen de komma.
Dit is problematisch voor ons omdat we onze tabellen exporteren naar Excel om transformaties uit te voeren, en het decimaalteken zou de punt moeten zijn.
Hoe los ik dit op? Is dit een SolidWatch-optie? Een SolidWorks-optie?
Volgens een collega van mij lopen we al geruime tijd tegen dit probleem aan, maar weet hij niet meer hoe hij het moet oplossen. Maar het moet in ieder geval corrigeerbaar zijn.
Ik ken Solidwatch niet, maar vrij goed Excel heeft u uw computer opnieuw geïnstalleerd om SW 2016 te installeren?
In Excel is het in ieder geval Windows dat voorrang heeft op Excel qua komma of punt voor het decimale scheidingsteken
Om de wijziging aan te brengen (op win 7) Ga naar het configuratiescherm. Klok, taal en regio Regio en taal Tabblad Opmaak Aanvullende instellingen En daar vinden we het decimale symbool Een punt plaatsen in plaats van een komma start Excel opnieuw op en normaal gesproken is het goed
Je hebt een lijn die het standaard decimale symbool gebruikt voor kansen Aan het einde van deze regel heb je een vak waar je het decimaalteken op "." kunt zetten.
Logischerwijs zou het moeten werken Heb je Solidworks opnieuw opgestart nadat de configuratie was gewijzigd? Het vakje moet zijn aangevinkt, dus normaal gesproken wordt de landinstelling van Windows gebruikt
Gebruik het standaard decimale symbool voor de dimensies:
Gebruikt het standaard decimale symbool van het besturingssysteem voor het weergeven van getallen met decimale delen. Als u het standaardsymbool wilt overschrijven, schakelt u de optie uit en voert u een symbool in (meestal een punt of komma). Gebruik de standaardinstelling van het systeem in het Configuratiescherm van Windows.
Zo heb ik het tot nu toe gedaan, maar het zou toch mooi zijn als we het direct zouden kunnen veranderen. Anders maak ik een macro, het is geen probleem voor mij.
Anders heb ik geprobeerd een eenvoudige SolidWorks-boordiagram te maken, en dit is de punt die als decimaalteken wordt gebruikt. Dus ik neig liever naar een SolidWatch-probleem.