Configuratie- en artikelfamilietabellen kunnen de configuratie van afgeleide onderdelen niet aan [Opgelost]

Hallo

Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van de SW-configuratietabel om mijn collega's een overzicht te geven van de bestaande configuraties.

Ik merkte mijn probleem op bij een eenvoudig onderdeel, waarin een afgeleid deel wordt geïmporteerd. Dit afgeleide deel heeft verschillende configuraties, die elk moeten worden gekoppeld aan een configuratie die uniek is voor hen in het "moeder"-deel. Ik maak een "moeder"-onderdeelconfiguratie per afgeleide onderdeelconfiguratie en sla vervolgens de SW-configuratietabelweergave  op om deze later te kunnen openen.

Mijn probleem is dat wanneer ik dezelfde weergave van de configuratietabel opnieuw open, een foutmelding wordt weergegeven "Deze tabel wordt gewist omdat de geconfigureerde onderdelen niet meer bestaan", en vervolgens verwijdert SolidWorks de tabel.

EDIT: Het probleem lijkt hetzelfde te zijn met de "part family" tabellen, alle kolommen die de configuratie van een afgeleid onderdeel controleren (met $CONFIGURATION@...) verdwijnen na het sluiten van de tabel. Dit is een probleem omdat de tabel met deelfamilies niet meer toegankelijk is en er geen nieuwe tabel kan worden ingevoegd, waardoor het niet meer mogelijk is om deelfamilies op dit document te gebruiken.

De bijgevoegde video illustreert het probleem.

Is er een verklaring voor dit gedrag of is het een bug?

Bij voorbaat dank,

Thibaut

[Opgelost]

Nadat u de SolidWorks-instellingen hebt gereset, functioneert de tabel met artikelfamilies normaal. De SolidWorks-configuratietabel blijft configuratiekolommen voor afgeleide onderdelen verwijderen, maar na overleg met de technische ondersteuning zou dit gedrag geen bug zijn.

exemple_en_video.mp4

Hallo

Ik kan niet zien waar deze opdracht "configuraties bewerken" is.

Wanneer u echter uw moederonderdeelconfiguraties hebt aangemaakt, hoeft u alleen maar naar uw afgeleide deel in uw creatieboom te gaan, met de rechtermuisknop te klikken en op "functie configureren" te klikken om de gewenste configuratie te selecteren op basis van de configuratie van het moederonderdeel. 

Normaal gesproken zou u uw configuratiebord zonder zorgen moeten kunnen vinden! 

2022-09-05_09h54_37.png

Dank je wel Charley voor je antwoord,

In feite zijn er geen problemen met het gebruik van de rechtermuisknop - configureren. Waar het probleem zich voordoet, is wanneer u de weergave van deze configuratietabel probeert op te slaan om deze later snel te openen (knop linksonder in het configuratievenster).

Bovendien is het probleem hetzelfde bij het gebruik van de onderdelenfamilies. Ik heb aan de 1e post een beschrijving van het probleem toegevoegd, evenals een video om het probleem nauwkeuriger te beschrijven.

De lijst met parameters die door de configuraties worden ondersteund, is hier te vinden -> "Understanding Part Family Settings - 2016 - SOLIDWORKS Help". Op basis van deze informatie lijkt het configuratiebeheer van afgeleide onderdelen te worden ondersteund (zie 1e regel van de tabel "alleen onderdelen").

Zie de bijgevoegde screenshot (1mn02)

Sw kan niet opslaan op een bepaalde locatie (schrijven rechts geblokkeerd? of 2010 map niet-bestaand?) en dus opent het een ander bestand (waarschijnlijk leeg)

1 like

Sbadenis, bedankt voor de opmerking, ik heb SW omgeleid naar de juiste locatie en de foutmelding van het properties.txt-bestand verschijnt niet meer.

Helaas loste het het oorspronkelijke probleem niet op

Hallo 

Aan mijn kant onder sw18, ik heb nog geen voordeel van de functie (configureer de functie), alleen de opties verwijderen of annuleren van de verwijdering en beschikbaar :(

Aan de andere kant, met de Excel-familie werkt het, en het is precies dezelfde procedure als de jouwe, het moet een bug zijn. 

Bedankt voor je feedback,

Ik heb een zeer recente installatie, dus ik zal proberen contact op te nemen met de technische ondersteuning.

Hallo;
Vreemd genoeg kan ik je probleem niet reproduceren, de tabellen zien er goed uit thuis (SW2020 sp4 + Office 365 v1908)...
Aan de andere kant vraag ik me meer af over het feit dat ik configuraties van de ene kamer in een andere kamer wil maken....
zou het niet verstandiger zijn om een Assembly te gebruiken?
Trouwens, kom je dit probleem tegen met dit voorstel (dat van montage...)?
Vriendelijke groeten.

Dank u voor het voorstel. De onderdelen die ik maak zijn samengesteld uit twee delen, het eerste deel is altijd hetzelfde, dus ik importeer het als afgeleide onderdelen (het heeft verschillende configuraties), dan bouw ik het tweede deel normaal voordat ik de twee lichamen (van de twee delen) combineer om het voltooide deel te krijgen.

Voor zover ik weet, zou de versmelting van lichamen niet haalbaar zijn in een vergadering. Ik wil ook niet dat het gemakkelijk is om de twee lichamen te verplaatsen. Daarom gaf ik er de voorkeur aan om een afgeleid deel in een kamer te importeren .

Ik heb nog geprobeerd om een assemblage van mijn twee onderdelen op te zetten, die perfect werkt met de SW-configuratietabel die ik kan opslaan en opnieuw kan openen. Aan de andere kant heb ik hetzelfde probleem met de familietafel in de kamer die verdwijnt.