Ik wil de kolomvakken normaal gesproken op dezelfde manier gebruiken als Excel
Dat wil zeggen :
Optellen, vermenigvuldigen (of delen) in een cel van twee of drie cellen in dezelfde rij
Kopieer de functies die aan een cel zijn toegewezen, gekopieerd naar de andere cellen in dezelfde kolom.
Blijkbaar kan de nomenclatuur niet als spreadsheet worden gebruikt, waarschijnlijk vanwege de koppelingen van de aangepaste eigenschappen.
Maar het lijkt mogelijk om cellen te configureren met behulp van Σ
als ik geen probleem heb met het integreren van functies (vergelijkingen) aan de zijkanten van een schets.
In de context van het integreren van functies in cellen die tot een nomenclatuur behoren, heb ik niet de juiste manier gevonden om dit te doen. (grrrr)
De Help-tutorial is niet duidelijk, onmogelijk om de logica van de invoer te begrijpen.
Bij voorbaat dank aan iedereen die me kan helpen, want voorlopig sla ik het sldbomtbt-bestand op Excel op om de bewerkingen te kunnen uitvoeren die ik niet rechtstreeks in de stuklijst kon programmeren.
Op SW13 slaagde ik erin om een vermenigvuldiging uit te voeren door "B2*D2" te typen, maar ik kon geen manier vinden om deze formule te herhalen zoals ik deed in Excel.
Welk stuklijstformaat (tabelgebaseerd / Excel-formaat) gebruikt u? (http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_ADD_BOM.htm?id=2550c5820cf04b79a738acfc42ef749b#Pg0)
Een andere weg, weliswaar meer verdraaid: het is mogelijk om een nomeclatuur in Excel-formaat te maken zonder te tekenen (http://www.forum-cao.fr/viewtopic.php?f=3&t=861).
Het is mogelijk om een Excel-object in een tekening in te voegen.
Door deze 2 mogelijkheden te combineren, kom je dichter bij je doel.
Edit: aanvulling op mijn bericht
- Ik heb geen SW2011 bij de hand om een test te doen, maar gezien mijn tweede link moet het goed zijn;
- U moet eerst de weergave selecteren die als basis voor de stuklijst zal dienen voordat u naar de order zoekt.
- Onder SW2014 heb ik net een test gedaan:
Nadat de tabel op de tekening is gemaakt
Dubbelklik erin, om kolommen toe te voegen moet je ze invoegen voor de kolom "$$END"
in de kolom die ik toevoegde heb ik een formule gemaakt zoals bij XL en ik kon deze dupliceren door aan de hendel te trekken (nog steeds zoals bij XL)
Ik kon geen rij toevoegen aan de onderkant van de naam, maar ik was in staat om er een boven de kolomtitel te plaatsen met een "som"-formule op de kolom die ik heb toegevoegd.
Het zou mogelijk moeten zijn om uw eigen sjabloon te maken op basis van de aangeleverde bestanden...