Automatische PDM-taken

Hallo

Automatische taken in PDM om DXF-, PDF- of DWG-bestanden te genereren, zouden twee bestanden in de weg staan wanneer de 2D-bestanden meerdere bladen bevatten.

Is er een manier waarop het slechts één bestand genereert, maar met meerdere vellen?

Bedankt

Hallo

Bekijk het per ICI, alles wordt uitgelegd en met name de instelling voor de conversieparameters.

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt

Wat mij betreft, ik heb me slecht uitgedrukt. Mijn PDF's zitten in één bestand, terwijl de DXF en DWG in twee bestanden zitten.

Er is geen optie "Alle vellen opnemen in hetzelfde uitvoerbestand" voor DXF en DWG.

Maar is er nog iets anders om dit te doen?

pdf.pdf

Zijn in de Solidworks die de taak uitvoert, de dxf/dwg-exportopties ingesteld voor een enkele bestandsexport in het geval van een plan met meerdere vellen (systeemoptie/export/DXF/DWG)?

Kijk anders in de conversietaak hoe deze is ingesteld in uitvoerbestandsformaat / DXF en kies vervolgens met de conversieoptieknop tussen een enkel bestand en afzonderlijke bestanden. Hetzelfde geldt voor DWG.

Vriendelijke groeten

1 like

In Systeemoptie/Exporteren/ heb ik geen DXF of DWG

En in mijn conversietaak, onmogelijk om toegang te krijgen tot de knop "conversieoptie", wordt deze grijs weergegeven

Voor punt 1 open je een document en dan ga je naar de systeemopties en daar zou je toegang moeten hebben tot de DXF en DWG.

Voor punt 2 weet ik niet waarom deze knop grijs is: juridisch probleem? Optie niet aangevinkt bij het aanmaken van de taak? enz...

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt

Voor punt 1 heb ik "Exporteer alle vellen in een bestand" gedaan

Voor punt 2 ben ik nog steeds op zoek

In "details van uitvoerbestanden" heb je een vak "geavanceerde scriptopties"

Het is het computerscript dat alle opties van de uitvoer afhandelt (voor alle bestandstypen).

Je moet het dxf/dwg-instellingengebied vinden en proberen te zien of er een optie is (zoals "true", wat zou zijn om door te geven aan "false").

Nb: er is een manier om veel aan het script te sleutelen (zie bijvoorbeeld de solidworks-oplossing S-065303 waarmee je door het script aan te passen ervoor kunt zorgen dat het uitvoerbestand wordt gegenereerd met de nieuwste versie van alle solidworks-bestanden in de assembly/tekening).

Anders vraag je het aan je favoriete dealer ;-)

1 like