Momenteel zit ik op een 13" Surface met een extern scherm.
De ingestelde grootte is OK voor de Surface (klein high-definition scherm)
Op het externe scherm van Asus zijn de linten, het pictogram en de tekst veel te groot, wat onnodig is en de bruikbare weergave met dezelfde hoeveelheid vermindert
Hoe kan dit probleem worden opgelost? (Ik heb niet gevonden in de instellingen, noch de Surface, noch DraftSight (niet dit probleem met Microsoft & Google programma's)
Ik denk dat het te maken heeft met een "systeeminstelling" die de weergave van het 2e scherm verkeerd beheert (met DraftSight), dat fysiek groter is dan het hoofdscherm van de Surface, maar dat wordt beheerd als een kleiner scherm ... Als gevolg hiervan heb ik een onnodig en onaangenaam zoomeffect dat vooral merkbaar is in de linten en de opdrachtregel (het tekengebied wordt correct beheerd!)
Probeer op het Windows-scherm met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens de weergave-instelling om de schermresolutie en de percentageschaal aan te passen.
Ik heb net de nieuwste versie van Draftsight gekocht, ik werk aan mijn ASUS 15'' en de lay-out op het scherm is te grof, zie screenshot in PJ
Aan de andere kant is het op mijn externe scherm perfect
De enige oplossing is om de Windows-weergave-instellingen te wijzigen in 100% in plaats van 150%, maar in dit geval heb je een vergrootglas nodig om te lezen
Terwijl bij de gratis versie de aanpassing automatisch werd gedaan, is het frustrerend!