Tikken dat niet altijd werkt

Hallo

Hier heb ik een assemblage die een voorraad is. Deze voorraad is door ons aangepast, we hebben 4 M10 schroefdraad toegevoegd. Dus ik maak een assemblage met assemblagefuncties.

Mijn probleem is dat de tikken bijna goed zijn op een enkele kraan, de anderen beginnen vanaf de onderkant van de boor en er is geen 3/4 van een cirkel erboven waardoor ik ze op een vlak kan dimensioneren.

Ik heb alles geprobeerd, ik heb de subassemblage opnieuw gedaan, ik heb de kopmontage opnieuw gedaan, ik heb 4 keer een draad gedaan in plaats van een pakket van 4 te maken, ik heb het geprobeerd met een herhaling.... Ik heb zelfs het deel waar de kranen op komen opnieuw getekend, ik heb geschetst vanuit een plan en niet vanaf de voorkant.... kortom ik weet niet meer wat ik moet doen.

Hallo Voor draadrepresentaties in assemblages, - Als u de annotatie wilt laten verschijnen, moet u het gereedschap "Symbool voor boren" op de werkbalk Annotatie in de tekening gebruiken. - Als u wilt dat de gearceerde draadweergave wordt weergegeven, zorg er dan voor dat u deze optie hebt ingeschakeld in elk van de relevante onderdelen- en samenstellingsbestanden. Om dit te doen, moet u met de rechtermuisknop op de map "Annotaties" klikken, vervolgens naar "Details" gaan en "Gearceerde threadweergaven" aanvinken. Of: Om uw draadrepresentaties in een assemblagetekening op te halen, moet u het volgende doorlopen: Invoegen, objecten modelleren, Draadweergave controleren en valideren. Zie deze link: http://www.lynkoa.com/questions/repr%C3%A9sentation-de-filetage
1 like

Je kunt de draden zien, maar dat komt omdat ze niet vanaf het juiste begin beginnen :-(

Ik ken deze selectievakjes voor het tekenen van onderdelen of samenstellingen, maar in dit geval verschijnt er niets (noch in de gedeeltelijke snede, noch in het bovenaanzicht).

Probeer het op het onderdeel te doen en niet op de montage

en voor zover mogelijk dat het geen andere bestaande functie aanraakt of afsnijdt

Snijd anders uw gaten en tappen door voordat u het materiaal verwijdert

@+ ;-))

1 like

Hallo

zelfde mening als .PL en GT22

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de montagefuncties niet noodzakelijkerwijs zichtbaar zijn vanuit de 3D-viewers (eDrawing, 3dVia,...); en ik heb niet gecontroleerd in overdrachtsformaten (Step, IGS, .... of pdf 3D)

bijvoorbeeld een verwijdering van materiaal op een ASM wordt niet gezien in de viewer: risico op problemen....

wat mij betreft wordt een assembly alleen gebruikt om PRT's of subassemblies te assembleren: dus geen PRT-functies

1 like

In feite is het een levering die ik ontvang zoals het is van de leverancier en dan doen we intern het tappen, daarom zit er deze functie in de montage.

terugkerend SW-probleem.

Soms speel ik met het pictogram van het type weergave (in het keuzeblok), het overschakelen van de ene weergave naar de andere lost het probleem op (en het blijft vrij stabiel in de loop van de tijd)

Het is knutselen, maar met dit soort softwaregedrag zijn er niet veel oplossingen.

De andere oplossing, als u de asm-structuur van het leveranciersonderdeel niet kunt behouden, is om de asm op te slaan als een onderdeel (bestand/opslaan als, kies "alle componenten"), zodat het gat een functie van onderdelen zal zijn. Als je meerdere posities nodig hebt, dan moet je de knop "Invoegen - functie - verplaatsen/kopiëren... "

Overigens is dat wat ik in het algemeen probeer te doen: het vermindert het aantal te beheren bestanden,  het voorkomt dat het per ongeluk wordt gewijzigd, het vermijdt dit soort problemen.

3 likes

Hallo

Deze functie is sinds de versies van 2009/2010 niet meer erg stabiel.

(De Ø, beginvlakken of voorstellingen in de tekening bewegen soms vanzelf).

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Hallo

Ik heb een nep op het plan gemaakt door "ouderwetse" lijnen te maken;)