Ik zou graag willen zien of iemand een oplossing heeft om threads aan te geven op een 3D STEP-bestand. Afgezien van de (3D) weergave van de netten (die voor mij veel te lang duurt).
Mijn situatie: ik draag mijn assemblage over aan mijn onderaannemer in RWZI en ik wil graag schroefdraad etc aangeven
Als dit geen privacyprobleem is, kunt u uw onderaannemer het sldprt-bestand sturen om te openen met eDrawing (gratis software). De draden zijn zichtbaar. (zie afbeelding)
Een andere methode is om een cilindrisch oppervlak te maken om de draad met de diameter en lengte weer te geven. Deze cilinder is gemakkelijk te onderscheiden van de onderdelen van het geheel omdat het oppervlakken blijven.
Als voorbeeld heb ik de weergave van een M6 gemaakt, dus ik heb een gat gemaakt Ø5 Lengte 25 mm en ik heb een cilinder in het oppervlak gemaakt met een schets door een cirkel van Ø6 te tekenen en vervolgens de functie "geëxtrudeerd oppervlak" te gebruiken op 20 mm lang.
Dat is het en in RWZI wordt het heel goed overgedragen
Als je vervolgens de boorwizard hebt gebruikt om je Ø5-oefening uit te voeren, is het enige dat overblijft een "schetsgestuurde herhaling" om je oppervlak op elk gat te herhalen.
Anders zijn er misschien macro-professionals die een klein programma zouden kunnen maken om alle draden op het oppervlak automatisch te transformeren???
de schroefdraad via de boorassistent onder SW zijn geen echte schroefdraad, ze worden gemaakt via een omwentelingsoperatie dus geen helixtrace voor de draad maar een opeenvolging van lijnen
Probeer een tik te maken met dit gereedschap en kijk naar de schets die deze vorm vormt en je zult begrijpen hoe het werkt
De beste manier voor het hierboven genoemde probleem is om threads van pitches en diff-secties te maken
met de mogelijkheid om ze in diameter, net en steek in te stellen om voor elke steek en diameter een massief stuk te hebben
Dit onderdeel wordt in de steun ingevoegd en via een Booleaanse bewerking worden de ongewenste elementen verwijderd