Onttrekken

Hallo

Ik ben nieuw bij solidworks

Ik heb schroefdraad gemaakt met de boorassistent, maar ik kan de draden niet laten verschijnen, vooral omdat je op de tekening gewoon een diameter kunt zien zonder de representaties van de draad.

Kan iemand mij helpen? Ik denk dat het gewoon een vakje is om aan te vinken, maar ik weet niet welke.

Christen

Hallo

Normaal gesproken gaat het automatisch! Kunt u uw stuk met de Europarlementariër opsturen?

Bij het maken van de functie; Heb je de draadweergave gecontroleerd???

representation_filetage.png
3 likes

Hallo

Om threads op een MEP te zien verschijnen, moet u Insert=> object van het model doen en vervolgens de threadrepresentaties kiezen uit de annotaties.

Fred

1 like

Hallo

Ik heb mijn probleem opgelost, ik was vergeten de draadweergave te controleren.

Dank je wel cobra427

Het voorstel van Frederick is interessant omdat er inderdaad twee noties van draadrepresentatie zijn

-Degene voorgesteld door @ ACcobra (die ik groet) en die overeenkomt met de klassieke weergave van een draad in een tekening voor een zeer lange tijd, maar hier in 3D met zijn uitvloeisel van weergave in de MEP.

Behalve dat er een valkuil zit in Solidworks, om niet te zeggen een heel grote eigenaardigheid. In de afbeelding die ACcobra als voorbeeld geeft, is het een rechte pijpdraad en bijvoorbeeld geen M6-schroefdraad, maar in het voorbeeld een G3/8 gaspitch.

Als je bijvoorbeeld een echte M6 draad wilt maken, moet je het anders doen. Maar als je een tappen doet met het boorhulpgereedschap, dan verschijnt de weergave van het tappen niet in 3D  (persoonlijk heb ik niet gevonden hoe ik de annotatie kan weergeven terwijl het mogelijk is om te lassen) in 3D: vandaar het belang van wat Frédéric voorstelt als je absoluut in 3D wilt laten zien dat het mogelijk is om Er is een draad en geen glad gat.

- Degene voorgesteld door Frédéric, die niet tegengesteld is aan die van @ACcobra, maar het is een picturale weergave van draadsnijden. Het is eigenlijk een afbeelding die is toegewezen aan het gat. Deze weergave is handig als u rendert met een SW-tool. Dit tweede voorstel heeft als nadeel dat het niet voorkomt in de 2D-weergaven van de Europarlementariër, maar wel voor sommige weergaven in de MEP als we het 3D-model in gearceerde modus toevoegen.

Houd er rekening mee dat als de schroefdraad is gemaakt met het Drilling Assist-gereedschap, deze met de juiste M6-vorm moet verschijnen, bijv. in de MEP, ongeacht de weergave die in de 3D is gekozen.

Tot ziens

1 like