Hallo
Ik ben op zoek naar een download van het NPT-threadprofiel om te integreren met Solidworks 2022 voor de functie "Invoegen/Annotatie/Draadweergave"... ".
In mijn Ansi Inch-menu heb ik alleen de weergave "Schroefdraad voor rechte buizen" of "Mechanische schroefdraad", dus ik zou graag "Schroefdraad voor taps toelopende buizen" willen toevoegen
Dank u voor uw antwoorden,
sans_titre.png
Hallo;
De functie "Draadweergave" maakt gebruik van de instellingen van de boorwizard en dus die van de actieve standaarden van de "Toolbox"....
Controleer of uw Toolbox/Drilling Wizard Standaard.... In de "Ansi inch"-norm worden de "conische draadgaten" geactiveerd (gecontroleerd).

opmerking: Ik voeg mijn Excel-tabel toe als u de draden wilt hebben: 4"; 5" en 6" .... zie tabblad "Maten"

Opmerking 2: Het is me nog nooit gelukt om dit soort Excel-bestanden opnieuw in mijn gereedschapskist te importeren, als dit ook bij jou het geval is...., zul je de nieuwe waarden met de hand moeten invullen,
In dit geval raad ik u aan om de laatste cel ("Name to Associate") in te vullen met een symbool en deze vervolgens direct in de bovenstaande tabel te verwijderen.
Zorg er ook voor dat u onderscheid maakt tussen punten en komma's... (Ik denk dat dat is wat me ervan weerhoudt om xls->toolbox te importeren.
Vriendelijke groeten
ansi_inch_trous_a_filetage_conique_embouts_de_tuyau_aleses.xlsx
3 likes
Hallo
Bedankt voor deze feedback, het was een goede weg om te verkennen, helaas is de standaard voor boren goed gecontroleerd en inderdaad kan ik met de boorwizard tapgaten maken voor conische pijpen. Maar in de draadweergavefunctie laat me geen andere keuze dan metrisch of draad voor rechte buis. Aan uw kant, werkt het door te gaan voor deze annotatie?
Hallo;
Ja, bij mij thuis zijn NPT-netten verkrijgbaar (Solidworks 2020).

Probeer door de "ANSI inch"-standaard te dupliceren en controleer ook het tabblad "Threadgegevens" in de Toolbox.
-> het tabblad "Threadgegevens" van uw "Toolbox"-standaard controleren. Zij zijn degenen die (normaal gesproken) in de weergave van draden zullen verschijnen...

Ik werk aan een kopie van alle Toollbox-bestanden (Assistant_de_perçages), zodat ik mijn aangepaste standaarden niet verlies bij elke Solidworks-update...
Controleer ook de locatie die is ingesteld in de Solidworks-instellingen... (Optie/Opties/Systeem/Boorwizard)
Deze veranderingen zijn dynamisch (zonder dat solidworks opnieuw hoeft te worden opgestart). Als ik een Toolbox-standaard uitschakel, worden de namen die beschikbaar zijn op de netten direct gewijzigd (uiteraard nadat de toolbox is opgeslagen).
Vriendelijke groeten.
1 like
Erratum;
Ik trek me terug wat ik gezegd heb.
Thuis zijn de "Conische" voorstellingen ook niet beschikbaar (noch voor NPT's, noch voor GAS, noch ISO of iets anders... nada)
Het enige dat overblijft is spelen met de weer te geven teksten om het conische type in de kolommen "Grootte" van de toolbox te identificeren.
Vriendelijke groeten.
1 like