Automatisch MEP-beoordelingssjabloon

Hallo
Nieuwe vraag van de dag: Creatie van een sjabloon voor Europarlementariërs met automatische score.
Momenteel werken we samen met een onderaannemer voor onze glasbestellingen. Als we hem bestellen, terwijl we in 2D tekenen, hebben ze alle informatie over het plan.
Maar omdat we nu naar 3D willen overstappen, wilde ik weten of het mogelijk was om een Europarlementariër een automatische beoordeling op te leggen?

Ik heb een sjabloon gemaakt waarbij het onderdeel automatisch in plan gaat met de totale afmetingen en de gaten als die er zijn. Als ik echter een afronding op een hoek of een rechthoekige uitsparing heb, is de beoordeling niet klaar. Ik heb nog steeds de totaal, maar geen indicatie van straal of afmetingen van de uitsparing.

Het doel is niet om de plannen opnieuw te openen en ze met de hand te herwerken. Omdat we een grote hoeveelheid glas kunnen bestellen, dus een groot aantal plannen om te heropenen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp
Fijne dag
Axel

P.S: Voor solidworks 2024 SP4.0
En hier is een afbeelding die het algemeen deel laat zien, maar niet de afronding in de rechterbovenhoek

1 like

Hallo Axel-BOIROT,
Laat ons de versie van SW weten, evenals screenshots indien mogelijk.
@+.
AR.

Hallo;

Zoals u hebt gemerkt, verschijnen sommige afmetingen niet automatisch op uw tekeningen:
Afschuiningen, spaken, gaten gemaakt met de boorassistent...
Dit zijn allemaal dimensies die direct uit een functie komen en niet uit een schets.
Om ze weer in elkaar te kunnen zetten in uw tekeningen, gebruikt u de opdracht " Modelobject " (Vanuit de tekening):
image

Aan de andere kant weet ik niet zeker of je deze " imports  " direct in het " sjabloon " van een tekening kunt toevoegen. Als iemand een techniek kent, ben ik ook geïnteresseerd...

Wachten op een gunstige reactie, als u de beoordeling van uw stralen wilt bekijken... Ik ben bang dat je ze (de planken) direct in je ontwerpschetsen moet integreren en de verloffuncties moet overslaan... Ik ben het ermee eens dat dit niet ideaal is.

… Er was een tijd dat ik probeerde om automatisch offertes te importeren via een macro ... Het was een sombere mislukking...

Vriendelijke groeten.

4 likes

Welkom @Maclane
Bedankt voor deze feedback.
Inderdaad, ik gebruik de schetsdimensie ook bij het maken van mijn tekeningen, maar aangezien het een automatische export is via het swood-rapport, weet ik niet hoe ik dat moet doen :smiling_face_with_tear:
Dank u voor deze herinnering in ieder geval
Fijne dag

Ik heb het net geprobeerd met je stuk. De afronding komt goed uit in automatisch

In de importopties heb ik zowel "Annotaties importeren" als "  Ontwerpannotaties " aangevinkt

Maar ik kom terug op wat ik zei in een van je andere berichten: zelfs in automatisch, moet je opnieuw openen om te controleren.
Hier werd bijvoorbeeld de R50 in de kamer geplaatst en niet buiten zoals de regel voorschrijft :wink:

3 likes