Geïntegreerde riemspanner

Hallo allemaal,

Ik bedacht een idee voor een riemspanner die gebruik maakt van een vierkante moer (waardoor je het spansysteem in één en dezelfde plaat kunt hebben)

Zie bijgevoegde afbeelding.

Ik wacht op uw mening over dit idee, als iemand dit ect al heeft gezien! Voel je vrij om je mening te geven!

Tot gauw

Je oplossing is geldig als je vierkante moer wordt geboord, anders weet je bij het schroeven niet of het de moer is die de schroef blokkeert. Het licht kan te groot zijn voor de grootte van de schroefkop.

En tot slot moet uw spansysteem zo dicht mogelijk bij uw riem zitten om zijwaarts duwen te voorkomen.

Daaraan vast zit een spanner die ik heb gemaakt:

capture.jpg
4 likes

Hallo

Zou je een breder overzicht kunnen plaatsen? Je kunt niet zien waar de riem is.

Hallo

Ik geef toe dat ik op het eerste gezicht niet zeker weet of ik alle elementen kan vinden (waar is de riem?), maar het lijkt me een beetje ingewikkeld.

De langwerpige lijnen lijken de minimale afstanden tot de randen van de plaat niet te respecteren.

Aan de andere kant zit de drukschroef niet in de as van de assemblage. Hierdoor zal het scheef gaan staan en vast komen te zitten. Of je moet een tweede symmetrisch zetten, maar dan moet je de 2 sets aanpassen.

1 like

@Freeman_83

> Ja, de schroef is te kort
> Een gat in de vierkante moer, waarom zou je dat doen?
> Er zijn 2 schroeven om de kroon op een "rechte" manier te kunnen spannen

@Benoit.LF

> Sorry, maar ik kan mijn systeem niet weergeven

@Chamade

> Langwerpige plaatranden: De plaat kan zich uitstrekken over het vacuüm en het multiplex, het stoort niet
> Er zijn 2 schroeven (de tweede is niet afgebeeld)
> Ja, het is precies de symmetrische schroef

Bedankt voor je advies!

OK partij,

Van wat je kunt zien, stel ik me voor dat de poelie zich aan het einde van de buis naar boven bevindt, en dat de riem horizontaal is, naar rechts.

Als gevolg hiervan is het niet zozeer de montage die niet werkt, als wel het principe van het spannen op deze manier, in offset : wanneer je je 4 M12-schroeven losdraait, begin je je riem al te ontspannen en moet je de spanning blindelings aanpassen met meerdere tests.

Als ik zeg dat langwerpige stoffen te dicht bij de rand lijken, komt dat omdat er normaal gesproken een dikte van materiaal gelijk aan de diameter van het gat ten minste tussen de rand van het gat en de rand van de plaat overblijft. Dit zorgt ervoor dat het materiaal dat aan de rand achterblijft niet wegvalt onder schuifspanningen. Visueel lijkt dat hier niet het geval te zijn.

Anders is het probleem met de vierkante moer met de getapte plaat dat deze bij het aandraaien een borgmoer kan maken en de schroef kan blokkeren voordat de kop de plaat daadwerkelijk vastdraait. Je hebt dus een vierkant inzetstuk nodig met een glad gat, geen kraan, om het probleem te voorkomen

4 likes