Insteekpalen op ronde buis

Hoi allemaal

Ik loop al een tijdje vast op een functie die ik heel vaak gebruik in plaatwerk: pennen/pengaten.

In dit geval moet ik een grote buisvormige structuur maken, ronde buis Ø48,3. Ik weet dat sommige laserbuizen de pennen en gaten snijden om de montage tussen de buizen te vereenvoudigen, en dat is precies wat ik wil doen.

Maar het lijkt erop (of ik begreep :exploding_head:niet alles) dat SW niet weet hoe hij penen tussen twee ronde buizen moet maken!

image

Kleine illustratie, ik wil twee pennen maken op de verticale buis en dus twee gaten op de horizontale buis ter hoogte van de pijlen.

Als iemand een tip heeft...

1 like

Solidworks weet niet hoe ze buisvormige structuren moeten maken.
Over het algemeen kunt u tekenen wat u wilt (export in stap) en de lasertechnicus maakt zelf de insteekpalen met zijn aangepaste software.

2 likes

Dank je wel @sbadenis , dat is wat ik dacht...

Ik ga dus zeker van creamery veranderen, de vorige keer voor vierkante buizen wilde mijn onderaannemer ze niet maken. Ik moest ze zelf doen, maar dit was gemakkelijk...

Ik sluit niet meteen, je weet maar nooit... Misschien heeft iemand een tip... :crossed_fingers:

1 like

Hallo

Onder welke versie sta je en welke functie heb je gebruikt om je structuur te creëren?

2 likes

Hallo @ac_cobra_427 ,

Ik zit in de SP5-versie van 2023.
De gehele constructie is opgebouwd uit gelaste constructies op basis van een 3D-schets.

1 like

Hallo
De functie van de insteekpen van SW is een functie van de plaatwerkmodule.
De truc kan zijn om plaatwerk te walsen in plaats van de gelaste constructiebuis te gebruiken, of om een gereedschap te maken met de uitsparingen die compatibel zijn met uw verschillende buisdiameters.
Ik heb vanmiddag geen tijd om het te proberen, maar het kan een pad zijn om te verkennen.

Na het zien van de onderstaande video gedeeld door soring en testen met SW22SP5, werkt het zonder problemen met vierkante/rect buizen, bedankt.

1 like

Oh m... Het is jammer om de gelaste constructiefunctie te hebben gebruikt, anders wordt het eenvoudiger, maar hier denk ik dat het ook mogelijk is, maar ingewikkelder

Kunt u uw gelaste constructiedeel delen?

Het delen zal ingewikkeld zijn...
Het geheel is nogal zwaar en daarbovenop komt nog een geheimhoudingsclausule...
Maar indien nodig kan ik een andere structuur hertekenen volgens hetzelfde principe die niets met deze te maken heeft. Als een truc kan werken, ben ik er helemaal voor!
Misschien heb ik morgenochtend wat tijd.

1 like

Hallo
Ik weet niet wat het waard is, maar probeer het toch

6 likes

Hallo

Bedankt @soring voor deze video, ik vind dat de bout op de versteksnede erg handig kan zijn in de werkplaats, ik had er niet over nagedacht.

Ik voeg een vereenvoudigde maar vergelijkbare structuur toe.
Laten we testen. SLDPRT (218.2 KB)

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo
De pen-en-gatfunctie wordt toegepast in "plaatwerk" zoals mijn collega's aangeven!
Daarna is alles haalbaar, maar langer!!

Bekijk de bibliotheekfuncties, een beetje omslachtig om in te stellen, maar praktisch en snel daarna. Een stapje terug doen om beter te springen :wink:

1 like

Hoi allemaal

Een beetje laat met deze actie, maar het is heel goed te doen op solidworks... Maar niet op een conventionele manier, zouden we zeggen...

De ronde lasertube, ik maak het met oppervlak
Het idee is om de binnenvorm van de buis te genereren en vervolgens naar buiten toe dikker te maken nadat eerder de lege delen zijn gesneden.
De dikte wordt op een normale manier bij de cilinder gedaan, waarbij de vormen van elke afdruk ook op een normale manier worden gegenereerd

Het lijkt omslachtig, maar elke " oppervlaktebegrenzer " van de treemanager heeft geen link met de andere functies, dus gemakkelijk te verwijderen, aan te passen, zonder de rest te beïnvloeden

Hier is een voorbeeld (versie 2024)
AFF7420-02-01_Barre 04.SLDPRT (154.9 KB)

In het geval van een " eenvoudige " loodrechte mechanisch gelaste knoop,
We kunnen ook beginnen met onze mechanisch gelaste en een vast oppervlak aan de verbinding toevoegen, en vervolgens dit oppervlak gebruiken om het materiaal te verwijderen

Zie het model hiernaast:
Item22.SLDPRT (135.7 KB)

In de hoop dat het deuren opent :vulcan_salute:

1 like

Hallo Eric,

Bedankt voor je tip.
Het is waar dat we meestal niet nadenken over het gebruik van oppervlaktefuncties.
Dat houd ik even terzijde... Je weet maar nooit, het kan nuttig zijn.

Sterker nog, ik heb ook een andere onderaannemer voor laserbuizen ingehuurd die de pengaten voor mij kan doen op aanvraag en het maakt niet uit welke vorm de buizen hebben!
Dus afhankelijk van de behoeften heb ik 2-3 verschillende onderaannemers aan het werk...

Goedenacht.

2 likes