Platte tekst en SW

Goedenavond allemaal,

Een korte vraag over de teksten in SW

Wat is de beste manier om platte tekst zonder 3D-effect, zoals gedrukte tekst, op een volume toe te passen?

Momenteel en van wat ik heb gezien, pas ik de tekst toe op een schets en vervolgens op een 0,001 mm naaf-extr, is dit de juiste methode ?

Moet de tekst achteraf worden ontbonden of als zodanig worden gelaten?

Ik heb ontbindingstests gedaan en ik krijg een behoorlijk verbazingwekkend aantal splines, curves en rechte lijnen, zelfs voor de eenvoudigste vormen. Wat me een beetje irriteert om '50' curves te hebben voor een simpele O.

Ik merkte ook dat wanneer ik exporteer naar een . STP of import in SW Composer teksten worden automatisch opgelost.

Bovendien veranderen de teksten, afhankelijk van de kijkhoek/hoek bij het samenstellen, in mooie krabbels, terwijl dit niet gebeurt bij een logo dat op een schets is getekend met dezelfde functie (baas-extr van 0,001)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

maakt een sticker

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/photoview-360-apparences-et-decalques

@+ ;-)

2 likes

Bedankt  gt22, verdomd een van de zeldzame A-S3D tutorials die ik heb gezapt

Hallo

Probeer de tekst in schets te maken en vervolgens een "opwindende" functie van de schets met de optie "markeren".

Ik heb niet gecontroleerd wat er gebeurt na de STEP-overdracht en het lijkt mij dat Coposer (3dVia in ons land) niet weet hoe hij deze entiteiten moet lezen; eDrawing om te controleren, maar gedraagt zich over het algemeen beter dan Composer (Solidworks-product!)

Bekijk de details in de schermafbeelding

anders heb ik uiteindelijk (vanwege 3dVia) gekozen voor een materiaalafname die minder grondstofintensief is dan een extrusie (functiestatistiek)

marquage.jpg

Hallo

Dank u voor het antwoord BBARRAND,

Ik heb een paar tests gedaan (eenzijdig en plat) met Decal en Winding

Samenvatting van mijn tests ;

Met de emblemen :

Een beetje omslachtig om in te stellen, vooral omdat ik een beetje allergisch ben voor vectortoepassingen of beeldbewerking ; o), dus het resultaat is niet erg goed.

Exporteren naar . STP : herkent de afbeelding niet, de tekst bestaat niet meer.

Importeren om te componeren: hetzelfde.

Met opwinding :

Zeer gemakkelijk aan te brengen,  onberispelijk resultaat.

Exporteren naar . STP : herkent de functie niet, dus geen tekst meer, triggert conversiefouten wanneer ik het opnieuw importeren van het .stp-bestand in SW test

Importeren om te componeren: werkt heel goed, de tekst is er en het resultaat is schoon.

Ziezo, als ik nog meer nieuws heb, houd ik je op de hoogte

@+