Tekst in een kader voor Solidworks-tekening

Hallo

Ik ben op zoek naar een manier om tekst in een tekening te zetten.

Ik zou graag een maruage willen kunnen maken op een stuk plaatwerk dat lasergesneden is.

Om dit te doen, moet ik een tekst in het geel zetten met een speciale klap voor Extre in het geel in de DXF-uitvoer.

Ik weet hoe ik een blok moet maken in een schets van een stuk en dan sla ik dat blok op.

Het kan dan worden teruggevonden in de tekening. Maar de tekst verschijnt dan niet meer...

Kan iemand me alsjeblieft helpen.

Bedankt

Door een mini-extrusie te maken, misschien

@+

Als dit onderdeel bedoeld is voor lasersnijden + markeren.

Waarom een tekening gebruiken?

Zou een simpel dxf-extract niet genoeg zijn? In dit geval hoef je alleen maar je blok op je onderdeel te lijmen en de schets in het geel te zetten voordat je hem exporteert. Nee?

3 likes

Hallo

Om het antwoord van @Bart compleet te maken, is het naast de tijd van export in DXF heel eenvoudig om de exportlagen te kunnen specificeren door te reduceren tot de kleuren in SolidWorks.

@+

1 like

Trouwens, Coyote, ik weet niet hoe ik de klappen tegelijkertijd moet exporteren.

Ik wijzig door draftsight tussen 2. Heb je een tip?

Van mijn kant wordt de markering direct op het 3D-gedeelte geplaatst.

Hiervoor heb ik een Library functie aangemaakt (met het lettertype dat goed gaat).

Hallo

Je hoeft alleen maar je annotatie op een "gele" laag te hebben. Om vervolgens de kleuren, lijnstijlen enz. in uw dxf of dwg op te halen, is het eenvoudig:

- Wanneer u opslaat als DXF (hetzelfde voor DWG) klikt u op opiton onderaan het venster

- In de exportopties moet u SOLIDWORKS Custom Projections naar DXF/DWG "Inschakelen"

- Wanneer u op opslaan klikt, wordt een venster^tre geopend waar u uw laagoverdrachten kunt configureren (in dit venster kunt u de knop "help" gebruiken)

Ik hoop dat dit nuttig voor je zal zijn...

Goedenavond

Ik heb verschillende manieren geprobeerd om een projectie te maken, maar ik begrijp niet hoe het werkt...

wat ik voor nu heb is een schets in de 3D kamer met "paneel" tekst 

Deze tekst verschijnt in de tekening en ik zou graag willen dat deze tekst in gele kleur is in de uitvoer DXF.

Is = het mogelijk op deze manier? 

Ik heb een laag die ik op de tekst in de tekening zet, maar ik heb het gevoel dat deze laag naar de hele tekening gaat.

In het venster dat wordt geopend voor de projectie van SolidWorks naar DXF, kan ik de lagen die ik heb gemaakt niet vinden...

Kun je me hier meer over helpen.

Bij voorbaat dank