Ik heb een klein probleempje met een schetstekst gemaakt met een specifiek lettertype, de " Stencilla-A " voor lasersnijden. Het lettertype staat op multibody plaatwerkdelen, een beetje volgens het principe van het bijgevoegde bestand. Het bestand bevindt zich in een gegevensmap en wordt naar een andere map gekopieerd voor wijziging, en heel vaak wordt het lettertype weer gewijzigd in het standaardlettertype. In sommige gevallen is in " Sketch Text" het vinkje zelfs gevalideerd voor " Gebruik documentlettertype ". In het originele document was het vinkje uitgeschakeld om het lettertype te wijzigen.
Als je een idee hebt om het probleem op te lossen, dank je bij voorbaat.
Of als er een manier is om via een VBA-macro alle schetsteksten van het multibody-stuk te scannen en ze opnieuw te valideren in Stencilla-A" Ik ben ook geïnteresseerd.
Is het niet omdat je de kamer opent op een werkstation waarop dit lettertype niet is geïnstalleerd? Als ik je stuk open en bewerk, vervangt het basislettertype de Stencilla-A (niet geïnstalleerd op mijn computer)
Nee, het lettertype is op de set geïnstalleerd en als het niet was geïnstalleerd, zou het niet zijn door de schets te openen en op de tekst te dubbelklikken dat het opnieuw zou worden weergegeven.
Ik zou het helemaal niet kunnen weergeven en zoals je zegt zou solidworks vragen om het te vervangen door een andere.
Aangezien ik je bestand niet kan openen, weet ik niet precies om welke instelling het gaat, maar in de documentopties (het tandwiel) is er op bijna elk tabblad de mogelijkheid om het lettertype van het betreffende aspect te wijzigen. Kijk of u er een vindt die verband houdt met uw probleem.
Als het lettertype niet aanwezig is (of onjuist is geïnstalleerd op de computer), vervangt SW het lettertype door een standaardlettertype bij het bewerken.
Dit is inderdaad het gedrag van SW. Op mijn werkstation heb ik geen Stencilla-A als lettertype en bij het openen van het bestand geen probleem, het lettertype is " compliant ". Zodra ik de schets bewerk en ik dubbelklik op de tekst, neemt het een lettertype dat op mijn computer aanwezig is omdat het niets kan vinden en ik heb het niet verteld welk lettertype ik als vervanging moet nemen (waarschuwingsbericht standaard thuis verborgen).
Edit: En ja, een macro kan het werk doen, maar je moet de functionaliteit definiëren. Want als je met de annotatieparameter speelt, heeft dit invloed op alle annotaties van de 3D, dus je moet er zeker van zijn dat je niets anders hoeft te doen dan tekst voor de lasersneden. Dan kunnen we waarschijnlijk de schetstekstfuncties opnieuw configureren om het lettertype te " forceren ", op voorwaarde dat het bestaat en actief is.
Onzeker... de foutmelding kan worden geblokkeerd (zie in de lijst met genegeerde berichten (Systeemoptie/Berichten/Fouten/Waarschuwingen/...) Ik ken je computervaardigheden niet, dus vergeef me als de onderstaande link je " voor de hand liggend " lijkt: https://www.goengineer.com/blog/install-and-troubleshoot-fonts-in-solidworks (het is dat ik me realiseerde dat veel mensen gewoon de lettertypen op hun computer kopiëren zonder ze te " ontgrendelen" of " te activeren/ installeren"...)
Hallo allemaal en bedankt voor jullie voorstellen, maar ze hebben mijn probleem niet opgelost.
Ik heb een kleine video voor je gemaakt die laat zien dat wanneer ik een parameter van de schetstekst verander, de update niet automatisch is en dat je alle schetsteksten moet openen om ze te wijzigen. Wat mij niet normaal lijkt. Hier is een Wetranfert-link van de video, want blijkbaar kun je een video niet direct plaatsen en me vertellen of het normaal is of niet?
Bedankt @Sylk voor de MP4-info, neem me niet kwalijk, ik heb me zeker slecht uitgedrukt, maar toen ik vroeg of het normaal was. Het was op het niveau van de reactie van Solidworks wanneer je het lettertype of bepaalde instellingen van het lettertype wijzigt, dat niet alle annotaties in het deelbestand automatisch worden bijgewerkt
Ik heb gewoon de nacht doorgebracht (verspild) om erachter te komen waarom een basisfunctie niet wordt bijgewerkt tijdens een animatie. 1 van de 50 keer houdt het stand, maar het is totale onzin, geen logica, geen reproduceerbaarheid, geen coherentie, geen consistentie... Dit alles om te zeggen dat je met SW normaliteit in perspectief moet plaatsen. Als SolidWorks goed werkt, is dat niet normaal.
Ik kan het @Sylk met je redenering eens zijn, maar als je sommige dagen een half uur of meer verspilt aan het openen van schetsen om honderd annotaties bij te werken.
Ik denk dat het interessant kan zijn om een oplossing te vinden.
Omdat ik er niets lonends in zie en ik me liever concentreer op het ontwerp dan toetsenbord en muis te spelen voor deze updates van deze schetsteksten.