Tips voor 3D-printen

Hallo hallo.

In het bedrijf waar ik net ben begonnen, gebruiken we een 3D-printer... grote eerst voor mij (ja ja, ik loop niet voorop op het gebied van dit onderwerp, maar we doen wat we kunnen ^^)

Ik kan zien dat wanneer we printen, het niet per se gaat zoals het zou moeten: de basis van het onderdeel heeft de neiging om omhoog te komen / af te bladderen tijdens het printen. We hebben echter een vlot opgezet.
Evenzo is de uiteindelijke toestand van het oppervlak eerlijk gezegd niet geweldig: het is alsof het materiaal op sommige plaatsen "blaren" heeft.

Ik weet dat het eerder redelijk goed werkte, maar ze veranderden de draad voor iets meer "biogebaseerd" (het is nog steeds plastic. Dus bio-sourced laat me sprakeloos achter)

Er werden martelingen en temperatuurtrucs gedaan.

Heb je advies over welke instellingen je moet finetunen en op welke je moet spelen??

We gebruiken een Raise 3D pro 2 printer met IdeaMaker software en een PLA draad van PolyTerra

Bedankt

Heb je het temperatuurbereik van deze PLA gerespecteerd?
Als het te heet is, kan het zelfs de indruk wekken van blaarvorming.
Voor het kettingblad kan het inderdaad loskomen als het te warm is, maar je moet echt een heel groot warmtebereik hebben.
Het is PLA, heb je het gecontroleerd?
Edit: je kunt ook een dikkere laag voor het vlot of de 1e laag aanbrengen en de snelheid verminderen om grip te krijgen.
En controleer ook de instelling van de lade. (Automatische nivellering?)

2 likes

Hallo @sbadenis en bedankt voor je antwoord

Ja, ik heb zowel het temperatuurbereik als het traybereik gecontroleerd.
Integendeel, we hebben de temperatuur verhoogd (230° in plaats van 205°), in navolging van de temperatuurtoren. Wat de oppervlakteafwerking enigszins lijkt te hebben verbeterd... Maar het is ook niet revolutionair.
Hoe dan ook, het bereik is 190-230 ... We konden niet veel lager gaan :smiley:

Aan de andere kant schrijf ik de info voor de set op. Om gezien te worden door langs deze kant naar beneden te gaan

En de afstelling van het kettingblad lijkt goed te zijn

Zie dit onderwerp voor u op 10 Warping (een van de oorzaken kan ook de materialen zijn)

En op de 15e (bubbels)

https://cults3d.com/fr/blog/articles/identifier-corriger-defauts-problemes-impression-3D
De 2 waarschijnlijke oorzaken = het filament, probeer een ander filament als de bedrukking goed is, je filament is te nat of van slechte kwaliteit.

4 likes

Op een professionele printer denk ik dat de nivellering automatisch en nauwkeurig is, dus er is inderdaad weinig kans dat het daar vandaan komt.
De vochtigheid in het garen is daarentegen mogelijk of het garen is gewoon niet geweldig of niet compatibel met uw printer.
Om dit te controleren, koopt u een PLA-spoel die eerder goed werkte en die u in ieder geval vast vastdraait.

2 likes

Haha... Het is pro maar handmatig instelbaar!!

Geweldig uw site met de problemen. Inderdaad, het lijkt veel op de 3,10 en 15

Hartelijk dank voor uw hulp. Dit alles lijkt in dezelfde richting overeen te komen: we zullen de spoel moeten bestuderen voordat we verder gaan in ons onderzoek

1 like