Hallo, ik wil graag een kurkentrekker maken op solidworks 2017. Ik heb helicoïde gemaakt , maar ik weet niet hoe ik het moet doen voor de uiteinden, de punt en het andere uiteinde dat in het handvat gaat.
Bij voorbaat dank voor de aandacht die u aan mijn verzoek zult geven.
Het is moeilijk om dit uit te leggen zonder een tutorial. Op youtube heb je veel tutorials over veren met verschillende vormen van begin en/of aankomst.
De kurkentrekker is gewoon een veer die niet elastisch is om naar te kijken. Het is een veer die zijn roeping heeft gemist (hoewel hij niet slecht is gedraaid) door een gebrek aan flexibiliteit en die kan worden gerecycled tot stevige verpakkingen.
Meer dan de draairichting (je hebt het recht om linkshandig te zijn), is het vooral zo dat een goede kurkentrekker niet wordt gemaakt met een draad die als een veer is gewikkeld (wat leidt tot boren op een oude, goed gelijmde kurk), maar met het draaien van een vierkante staaf of door machinale bewerking om min of meer dezelfde vorm te hebben als een houtschroef.
Nadat ik uitging van het principe dat @eldidi1957 al weet welk profiel hij wil, merkte ik niet dat voor een goede werking een kurkentrekker een identieke diameter van windingen moet hebben tot aan de punt, en dat de punt in de richting van de bochten moet blijven (het uiteinde van de helix gesneden in een punt, zonder vervorming), dit voor een optimale penetratie in de kurk en om de structuur niet te verzwakken door meerdere kanalen in plaats van slechts één (het @Zozo_mp model, met een centraal gat en een variabele diameter kan inderdaad een kurkkern creëren in plaats van de kurk stevig vast te houden).
Ja, natuurlijk heb je het recht om linkshandig te zijn @stefbeno behalve dat de standaard van schroeven elk uur is, dus het is zelfs voor een linkshandige natuurlijk geworden. Ten slotte is het de bedoeling dat @eldidi1957hiervan op de hoogte zijn voordat u gaat verspanen. Hij is vrij om er een te maken voor de linksbenige als dat zijn doel is.