Schuif in cirkelvormige propellerbaan

Hallo, ik zou graag een mestglijbaan willen maken voor een vriend met een straal van 800 mm en een hoogte van 100 mm en een rotatie van 90° (1/4 van een cirkel)  waarbij de normale schets op het traject wordt gehouden. Ik heb een 2D-schets met horizontalen en een greppel onder een hoek van 20°. Hier is de schets:esquisse1

Mijn probleem zoals je na de scan kunt zien, zijn de horizontale lijnen van mijn eerste schets niet meer horizontaal.esquisse voulue et résultat

Heb je een idee om dit op te lossen? Ik heb de technieken in de tutorial al geprobeerd, http://www.lynkoa.com/tutos/h%C3%A9lices-complexes-avec-solidworks-2005# Wat belangrijk is voor het eindresultaat is dat:

• de horizontalen blijven horizontaal, zodat het vlak normaal is ten opzichte van de baan,
  • de rotatie moet 90° zijn ten opzichte van de bovenkant;
  • De hoogte tussen het schetsvlak en het 90° vlak is 100mm.

dia-geveegde-helix.sldprt
1 like

Hoi @schrom007

Hier is je toneelstuk als ik het goed begrepen heb?

bijgevoegd onder SW 2012

Als de kansen niet goed zijn, is het aan jou om te veranderen

Fijne dag

@+ ;-)

piece_tobogan_schrom007.sldprt
1 like

Dank je wel Gt22. Ik zie dat je vanuit een ander plan bent begonnen dan ik, maar het stoort me niet.

Je hebt echter hetzelfde probleem als ik, je kunt de horizontaliteit van je rechte lijnen niet horizontaal houden na de rotatie van 90° en de afdaling is 25 mm hoog (in jouw geval). Ik heb mijn parameters (hoogte van 100 mm) ingevoerd en het verandert niets :-(.

Ik heb iets gevonden door de video te bekijken https://www.youtube.com/watch?v=ecUBLtb6VJk&app=desktop

De hoogte is 200 mm, maar de horizontaliteit van de horizontale lijnen blijft in elk vlak behouden; Ik zet mijn bestand in de pas om met jullie te delen. Ik probeer de hoogte te veranderen in 100 mm, maar het werkt niet meer. Als iemand een verklaring heeft, kan het ons helpen en kunnen we een tutorial achterlaten. ^^

Met vriendelijke groet.

glijbaan-vegen-spiraal.stap
1 like

Zie dit nieuwe bestand voor mij, je moet door Surface gaan

met een glad oppervlak op X schets dito mijn slak 

dat is tenminste de walkthrough die ik heb gevonden om het soepel te laten verlopen

Zie bijgevoegde afbeelding en bestand

bijvoorbeeld

@+ ;-)

tobgan_1_surfacique_schrom007.sldprt
1 like

Ik zie je pb niet echt, door je eerste bestand te nemen en de optie in je scanfunctie te wijzigen: houd het normale constant, je krijgt wat je vraagt, toch?

2015-12-13__tobogan-balayage-helice.jpg
2 likes