Plaatwerk gebogen in de vorm van een propeller

Is het zo moeilijk?

Teken een spiraal of spiraal en balanceer vervolgens een veeg op volume en omgezet in plaatstaal of met een gebogen basis geveegd.

Ok, ja, het is niet gemakkelijk  , dit is wat ik heb kunnen bereiken

Gebruik de configuratie om de verschillende onderdelen te zien

spire_tole_pliee.sldprt
1 like

Ik heb een configue toegevoegd

spire_tole_pliee.sldprt
1 like

Om de Dev te krijgen, zet ik een plan in de vorm, dan zet ik er een schets van de Øint van de vorm in, dan stop ik er een opening in en laat ik de schets staan. Ik maak een schets op de voorkant van het profiel en plaats het profiel erop, stop dan, en dan gebruik ik de gevouwen, geveegde plaatwerkfunctie en verwijder ik het originele onderdeel zodat alleen het uitvouwbare deel overblijft. Zie PJ,

MAAR HET RESULTAAT KOMT NIET OVEREEN MET DE WERKELIJKHEID

tole_plie_en_forme_dhelice.docx

Hallo

Bij Leblanc kan ik de kamer niet openen

Ik ben van mening dat je een stempelgereedschap nodig hebt, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen...

anders heb ik de propeller door vervorming gemaakt, maar het resultaat is niet geweldig!

Zie bijgevoegd bestand

spire_par_deformation.sldprt

Ik ben geen plaatwerker, maar als je twee uitklapbare carrosserieën wilt (ik weet niet of dat de oplossing is om dit soort onderdelen te maken), kun je misschien de methode in het hulpstuk gebruiken.

Mick

PS: Je kunt het originele benoemde lichaam verbergen, het dient alleen om de geometrische gelijkenis met het originele lichaam te benadrukken.

Ik heb twee configuraties gemaakt om het uitgevouwen van elk lichaam te hebben

spire_tole_pliee-tolerie.sldprt

Hallo

Oh jee, je moet een eerdere versie van solidworks 2016 hebben. 

Is er een manier om een stuk als een stap op te nemen met behoud van de configuraties?

Anders moet ik ze allemaal een voor een zetten...

doc3.docx

Ik heb hetzelfde resultaat als Mick.Cordero tot op 0,09 mm.

inderdaad ik heb SLD 2015

Maar met een stap zou ik in staat moeten zijn om de functies te herstellen, maar misschien niet de configuraties.

@david.heyraud.fs , Ik heb het bestand in de versie van 2015 bijgevoegd in mijn vorige antwoord.

Mick

1 like

Ik bevestig de stap, maar het zou gemakkelijker voor je zijn om Mick.Cordero's spel te nemen, de kloof is klein voor zo'n stuk. Dit verschil moet te wijten zijn aan het feit dat Mick.Cordero een enkele geleidingscurve nam om twee sweeps te maken, terwijl ik één curve per lichaam nam.

spire_tole_pliee_1_1. stap

Ik was in staat om te doen met vervorming

zie bestand

spire_par_deformation.sldprt
1 like

Re, ik stop waarschijnlijk voor het einde van de lading ...

Je moet proberen het voor elkaar te krijgen, het is niet zo ingewikkeld met deze methode.

spire_tole_pliee_1_1. stap

Niet slecht, goed idee, maar moet het zich in deze richting ontvouwen?

Het ontwerp van deze kamer zou complexer zijn.

Je moet het proberen met een stempel.

Ja, de betekenis is gemakkelijk aan te passen

maar zodra ik de opening verklein (het snijden van het plaatwerk) wordt het ingewikkeld

Wat het stempelen betreft, heb ik geen idee

Er zijn veel leuke tutorials over Lynkoa. Heb je het toneelstuk van Mick.Cordero gezien?

Bedankt

Ik heb de 3D

Ik zie dat het stuk in 2 stukken is gemaakt

Dus als je het uitgeklapte doet, is de lengte niet de juiste

Bijlage

pb_lg_pliage.docx

Ja, het is normaal, je hebt twee stukken, dus twee vlakken af.  Bekijk het bijgevoegde woordbestand

doc2.docx

Oeps, tot zover voor mij. Ja inderdaad, er is 1 micron verschil op je afbeeldingen, maar ik denk dat er een zeer belangrijke IT moet zijn voor dit soort onderdelen. Isoleer de onderdelen tijdens het meten, dat is veiliger. Ik vind een identiek resultaat.

Ja, ik heb zijn stuk in 2015 bekeken en ook de stap.

Toen realiseerde ik me dat het stuk uit 2 delen bestond.

maar ik moet de lasnaden beperken, dus het onderdeel moet worden gebogen

Ik heb de tutorials over stempelen geraadpleegd, maar ik begrijp niet hoe ik het "plaatwerk" kan vervormen met een tool op SLD

Wat is het proces?

1-Maak het onderdeel voor het stempelen?

2-Maak het stempelgereedschap?

3-Breng het gereedschap aan op het te stempelen onderdeel?

?