Geveegd gebogen plaatwerk

Kan iemand het mij uitleggen!

op deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/tolerie-nouveautes-2012-solidworks-janvier-2012-web-lun

vanaf 14 minuten 

Het is de constructie van een buis via geveegd gevouwen plaatwerk + (uitgevouwen van de buis?)

Ik heb het geprobeerd en ik was er niet zo goed in 

Thuis werkt het niet, waarom dat de vraag is

al via het traject kom ik terecht bij een buis die in een bocht terecht komt????

Ik ben goed in SW 2012

Bijgevoegd is mijn dossier

het niet precies kunnen volgen van de procedures, misschien is dat het, maar ik kon niet anders

@+ ;-(

tole_pliee_balayee.sldprt
1 like

Hallo

Ik zal er meteen naar kijken;)

1 like

Hallo

Uw bestand werkt in 2014, de uitgevouwen wordt berekend, maar ik meen me te herinneren dat de methode voor het berekenen van de ontwikkeling van een plaatwerk van dit type is geëvolueerd op de 2014, dus misschien is dat de reden waarom het niet werkt in 2012.

@+

1 like

Hier is mijn uitgevouwen

deplie.png
1 like

Nee, dat is het niet

In theorie is het een koker met een omgeslagen rand, dus niet wat je presenteert

mijn probleem is de tutorial is voor 2012 heb ik 2012

en als ik het stuk maak, eindig ik met dit stuk dat eindigt met een buiging, maar dat is niet wat de tutorial zegt, kijk naar de tutorial

Ik zou een rechte buis moeten laten uitvouwen met de rand naar beneden gevouwen

@+ ;-)

Er zit een fout in je schets

Het startpunt van de cirkel moet ^hetzelfde zijn als je profiel!!

tole.png
1 like

Dat krijg je dus door je schets te repareren

final.png
1 like

Bart: Ik weet niet zeker wat je zegt, sorry

Pogingen om verder te gaan

@+ ;-)

Ha ja sorry dat ik veel te snel antwoordde...

Ik kijk in meer detail

1 like

Sterker nog, om uw plaatwerk te laten vegen, moeten uw twee profielen elkaar raken.

En ten tweede wordt de scan maar in één richting gedaan. En aangezien zijn profiel na het startpunt was, moest hij voor Solidworks verder gaan dan het startpunt om de functie van herbouwen of een andere rare bug af te maken.

Ik heb zojuist deze schets aangepast en kreeg hetzelfde resultaat als op de video

1 like

@ Bart Little, je laat me de schets van de cirkel eigenlijk

@+ ;-)

1 like

+1 voor @Bart door dezelfde oorsprong te zetten, is alles in orde.

@+

2 likes

Je profiel zou moeten beginnen in het rode vierkant! (zie foto)

detail.png
1 like

@ Bart je kunt ontvouwen ?

1 like

Daar is hij dan!!

Lengte 623.12

deplie.dxf
1 like

Ik begrijp niet wat een plaat ;-(

1 like

Verwijder je functie en doe het opnieuw, je zult zien dat Sw alles opnieuw berekent. ;)

1 like

als ik het geen 30 keer heb gedaan, is het minstens 40 keer, begint het te .......... Ren naar beleefd

@+ ;-(

capture_tole_depliee.png
1 like

Ook bij mij, als ik alleen de schets aanpas, maakt de functie een bocht zoals bij jou.

Per snijder, als ik de volledige functie verwijder en opnieuw start met dezelfde schetsen.

Er zijn geen zorgen.

1 like

Ik voeg de details van de functie toe

detial_2.png
1 like