Het is normaal dat uw afschuining verdwijnt omdat u machinaal bewerkt door materiaalverwijdering. SW gaat ervan uit dat deze bewerking plaatsvindt na het vouwen, wat ook geldt voor de creatieboom.
Aangezien uw onderdeel 15 dik is, bent u bovendien genoodzaakt om na het klassieke buigen opnieuw te bewerken. De nabewerking, als je het niet met een laser doet, zal sportief zijn in CNC.
Dit is precies de betekenis en reden van mijn vraag. Ik ben op zoek naar het "afschuinen" van het platte plaatwerk op de werkbank, voordat ik het opvouw. Omdat een "standaard" bewerking na het buigen erg oncomfortabel is (moeilijk om correct op te spannen).
Voor mij is de enige geldige oplossing (maar mits je meer dan een paar onderdelen moet maken) om het na het vouwen over te nemen in CNC of laserbuis. Als je de voorkant afschuint met de terugstroom van materiaal als gevolg van buigen, zal je afschuiningsprofiel min of meer worden gewijzigd, vooral met het oog op de dikte. Het hangt allemaal af van de precisie die u zoekt!
Ik merk op dat je zegt ""aan de werkbank"", wat suggereert dat de afschuiningen met een mano zijn gedaan. Is dit het geval ?
Wat ik eerder zei, wat een kleine moeilijkheid vormt, is het klemmen van het onderdeel. Dan hoeft u alleen nog maar een sjabloon te maken die overeenkomt met het onderdeel dat eenmaal is gevouwen en deze vast te zetten met knevelklemmen of andere veelgebruikte klemsystemen.