Gevouwen plaatwerk en hoek

Hallo

Ik probeer een gevouwen plaatwerk te ontwerpen met veel vouwen.

Ik heb een probleem bij het maken van sommige vouwen.

Inderdaad, ik doe mijn vouwfunctie, dan maak ik een snede van 45° via de hoekfunctie.

Het probleem: wanneer ik mijn tweede vouw aan mijn tweede vouw plaats (zie bijgevoegd bestand), krijgt mijn functie het mis omdat het de eerste vouw kruist, logisch.

Dus ik plaats een nieuwe hoek in een hoek van 45°, zodat de vouwen elkaar niet meer raken, maar mijn functie blijft in fout!

Hebben jullie een oplossing voor mij om mijn stuk te maken? Momenteel is het zonder problemen haalbaar, maar het feit dat ik fouten in mijn ontwerpboom heb, stoort me enorm...

Bedankt!

capture.jpg

Hallo

Probeer de 2 functies die problemen veroorzaakten te verwijderen en voer ze opnieuw uit.

Misschien heb je de fout niet meer.

Toloe gevouwen op de rand gebruiken

Bewerk vervolgens het profiel Zie afbeelding

voordat u de functie valideert

ecran_2.jpg
7 likes

Je moet de 2 vouwen tegelijkertijd doen door de 2 randen te selecteren.

De snede van 45° zorgt voor zichzelf.

4 likes

Dezelfde afbeelding met omtrek op de functie Profiel bewerken

ecran_3.jpg
7 likes

Dank je wel Pascal (en de anderen):)

Het werkt geweldig!

Het ergste van het verhaal: ik heb het al aan het eind van de dag, maar voor dit voorbeeld is er geen manier om te onthouden...

Dank je wel;)

Hallo

Er is geen manier om de gevouwen vleugelvorm op SW te bewerken? Op deze manier kunt u de snede van 45° in de schets integreren

@Tomalam: Ja, dat is wat jfaradon uitlegde, het werkt, maar uiteindelijk is het nogal "knutselen" en ik was er vrij zeker van dat het automatisch kon worden gedaan.

Maar toch bedankt:)

3 likes