Kant-gebogen plaatwerk

Hallo alstublieft, is het onmogelijk om een vouw op een plank te maken?
Bedankt

pliage.png

Hallo

Nee, het is niet mogelijk zonder een geavanceerde lasersnede en in ieder geval lassen te doen.

Over het algemeen verlengen we de vleugel als je er maar één hebt, het is eenvoudiger en we lassen.

2 likes

Hallo

Kun je je stuk opsturen???

1 like

Hoi allemaal

Hier is een voorbeeld van een toneelstuk dat gedeeltelijk de zuivere vraag beantwoordt.

Ik heb het in 2010 versie indien nodig

Daarna is het vanuit kostenoogpunt gemakkelijker om een klein stukje onderdeel toe te voegen en te solderen.

testtolerie.sldprt
2 likes

Tweede bericht om de foto van het uitgevouwen deel van de vorige post te plaatsen

Vriendelijke groeten

tests_coins__tolerie___deplie.jpg
3 likes

+1 @ Zozo

Het is een walkthrough, maar het heeft bepaalde kosten

en vraagt om een lasersnede

Een hertoevoeging van plaatwerk is + flexibel + snel - duur

@+ ;-)

Hello@gt22

Helemaal met je eens.

Daarom noemde ik de kosten en de walkthrough waar je het over  hebt :-)  :-)

Hallo allemaal en bedankt 
@zozo_mp Ik ben het met je eens, maar het probleem met deze oplossing is wat het inhoudt? robuust? omdat ik het ga gebruiken om te repareren.
En hier is een foto met een andere oplossing, geef me je mening en bedankt

pliage2.png

We doen het zo en in één stuk met industriële gereedschappen...

teste.sldprt

@ac 427 cobra Maar ik denk niet dat het werkt met massaproductie

Het hangt af van de hoeveelheid die gemaakt moet worden. Je hebt nog steeds de mogelijkheid om een gereedschap voor een pers te maken en dit via stempelen te doen.

Hallo anischarfeddine01

De laatste foto die je hebt gepost is niet goed omdat er een onmogelijke vouw is.

Samengevat 3 oplossingen

Je doet het als

- Ik heb speciaal lasersnijden + buigen + lassen aangegeven

- Zoals velen van ons hebben aangegeven, voeg je gewoon een stuk onderdeel toe en als het eenmaal gelast is, is het net zo stevig als elk gestempeld onderdeel, vooral omdat er op deze plek geen bijzondere inspanning voor nodig is.

Of je doet een stempel, maar het is scabreuze omdat al het andere vervormd is en het gereedschap vereist dat twaalf 1/2 fortuin kost. Bovendien vereist het een enorme hoeveelheid knowhow, vooral afhankelijk van de diepte (te vermijden tenzij je 568 per uur doet)

2 likes

De andere vraag is, maak je je grote radius door te crunchen of via een tooling met grote radius? 

Echt, het is een plaatstalen chassis van een machine, dus we gaan het doen met buigen, niet met stempelen 

1 like