Niet-uitvouwbaar opgerold plaatwerk

Hallo

We kunnen dit stuk niet uitvouwen (cf pj)

Wanneer het wordt herkend als een stuk plaatwerk, wordt het uitgevouwen een eenvoudige rechthoek.

Het is een eenvoudige cilinder waarvan het ene uiteinde schuin is afgesneden.

In eerste instantie werd het gemodelleerd met een eenvoudige uitsparing, zodat het eindvlak niet loodrecht op het zijvlak stond.

We zijn overgestapt op oppervlak om dit defect te corrigeren, het veranderde niets.

capture_decran_35.png
1 like

Hallo

Probeer de snede onder een hoek te maken na het omzetten naar plaatwerk

1 like

Probeer Insert/Sheet Metal/Folds te doen en selecteer geen vlak maar een rand (in je afbeelding een rechte verticale rand).

Gezien je imago zie ik geen enkele reden waarom het niet zou werken ...  

2 likes

Hallo

Wanneer u uw afvlakking uitvoert, selecteert u een van de twee platte vlakken op de cilinderhoogte voor de stationaire referentie.

S.B

1 like

@s.b, op SolidWorks en op dit soort onderdelen (huls zonder plat deel) moet je de rand selecteren en niet het vlak.

En alleen in dit specifieke geval. In de andere gevallen moet je een gezicht selecteren.

2 likes

Hoi @ Stefbeno

als bijlage het dossier van uw deel onder SW 2012

https://lh3.googleusercontent.com/r6EjlnFEvcmf9_7KB-JGs1wohNMPmubpVTnb2oZ2utg=w330-h207-p-no

https://lh3.googleusercontent.com/myKOSGXia6k9I0Upx7DNlw4OvW-B5yEq77rNORqh8qk=w283-h178-p-no

v

Dat is alles 

@+ ;-)

deplier_tube_a_xdeg.sldprt
1 like

Hallo

@Benoit.LF,

Ok ik weet niets over Solidworks, maar aan het einde van de pijl op de bijgevoegde afbeelding is het gezicht plat.

Dit is degene die ik zeg als referentie te nemen.

S.B

capture_decran_35.png
1 like

Hier is een voorbeeld van een equivalent apparaat met een minimum aan functie 

Over SW2013

tube.sldprt
7 likes

@s.b

Ik weet dat je op Pro E zit.

Ik begreep het gezicht dat je aangaf, maar hier zijn we in een heel specifiek geval waarin je de rand moet selecteren. Een subtiliteit die ik hier, op Lynkoa, ontdekte! En zelfs een valkuil, want in de functie, wanneer je een entiteit moet selecteren, vertegenwoordigt het logo een gezicht! (In ieder geval in 2013).

Op die manier ben je op de hoogte als je ooit naar SW gaat ;-D

1 like

@jfaradon

als ik je bestand niet kan zien, stel ik je een vraag

om de functies te minimaliseren hoe doe je

me op SW2012 ben ik gedwongen om door 3D-schetsen te gaan om er zeker van te zijn dat ik de uitgevouwen 

Zie bestand en screenshot hierboven

@+;-)

Hallo allemaal, het enige wat je hoeft te doen is het vakje "normale materiaalverwijdering" aan te vinken in de materiaalverwijderingsfunctie die het onderdeel snijdt.

Als het verwijderen niet normaal is, ontstaan er zijwaartse randen die alleen met een 5-assige of meer snijmachine kunnen worden bereikt, en daarom op dit moment niet uitvouwbaar zijn met Solidworks.

Misschien doet Logopress dat wel.

1 like

Off-topic dsl

2 likes

Dank u allen,

Ik heb het JFaradon-antwoord gekozen dat het eenvoudigst is (2 functies).

@BenoitLF, ik kan de rand niet selecteren.

@Bart, je bent niet zo off-topic. Ik denk zelfs dat dit een van de belangrijkste punten van het stuk JFaradon is. De optie "normale verwijdering" moet SW in staat stellen het begrip plaatwerk niet te verliezen.

Zie bijgevoegd de verschillende fasen van het modelleren. @GT22, ik denk dat het naar SW2012 moet gaan.

deplie_tole_roulee.jpg
2 likes

@stefbeno.

Het is verbazingwekkend dat je de rand niet kunt selecteren !! Heb je Insert/Plaatwerk/Vouwen goed gekregen? (zie afbeelding)

screenshot345.jpg

voor mij in SW2012 de selectie van rand onmogelijk voor uitgevouwen

de enige manier om het te doen was door middel van 3D-schetsen

anders onmogelijk

@ Stefbeno Ik heb net geprobeerd via uw foto's het werkt

Het is waar dat het eenvoudiger is, hoewel de normale snede het materiaal heeft, vind ik de weergave raar, van mijn kant is alles relatief via de dikte van het plaatwerk

en welke van + is voor de uitgevouwen, ik hoefde niets te selecteren?????

Hij maakt ons grappig, dit logboek elke dag dat we leren

@+ ;-)

@Benoit.LF: Op dat moment bevond ik me niet in de juiste positie (ik was op zoek naar "omschakeling naar plaatwerk").