Ik wil graag een inzetstuk maken in opgerold plaatwerk, niet gesloten.
Ik heb eerst de insert gemaakt met eenvoudige functies zoals extrusie... (foto 1) met de volgende afmetingen: inwendige diameter = 7,3 mm, dikte = 1,6 mm, hoogte = 22,5 mm, opening over de lengte 2 mm breed en inkepingen ongeveer 1x5 mm aan elke kant (foto 2).
Vervolgens heb ik de insert (foto 3) uitgerold om de totale afmetingen van het plaatwerk te krijgen. Het is te zien dat vanwege de materiaalverwijderingsfunctie voor de inkepingen, de plaat, eenmaal uitgerold, hoeken heeft op de plaats van de inkepingen. Dit is normaal als we qua verspaning beginnen met het walsen van het plaatwerk en vervolgens de inkepingen machinaal bewerken.
Deze eerste manier van doen stelt me in staat om de lengte van het uitgerolde vel te verkrijgen, die ter hoogte van de neutrale vezel dicht bij 28 mm achter de komma ligt.
Om de realisatie te vergemakkelijken wil ik nu met het tegenovergestelde beginnen met een plaatwerk met vereenvoudigde afmetingen (zie afbeelding 4)
Mijn probleem en nu op te rollen is plaatwerk met een interne diameter van 7,3 mm. Hoe doe je dat???
Het maken van dit soort plaatwerkonderdelen lijkt me erg ingewikkeld. In verspaning zou de oplossing kunnen zijn, nietwaar?. Persoonlijk zou ik daar naar kijken.
In plaatwerk zijn deze onderdelen goed gemaakt. We hebben het op onze producten en het is goedkoper om te vervaardigen dan in de verspaning. Maar aangezien ik naast mijn procesontwerppet ook het productontwerp krijg, heb ik dit soort onderdelen om te ontwerpen, vandaar mijn vraag