Geometrische tolerantie met een parameter

Hoi allemaal

Ik heb een kamer ontworpen met behulp van een kamerfamilie (25 configuraties) en nu ga ik verder met tekenen. Voor elke configuratie verandert de waarde van een geometrische tolerantie, dus ik zou graag willen weten of het mogelijk was om ermee te vliegen, ook dankzij de familie. Ik heb de parameter gemaakt, ik heb hem in de familie gezet met de syntaxis:

$VALEUR@X@Vergelijkingen, maar dan zie ik niet hoe ik deze variabele in de geometrische tolerantie kan aanroepen/gebruiken.
Misschien is er een directe syntaxis om deze waarde uit Excel te halen.

Het is de 0.03 die ik zou willen instellen alstublieft.

Bedankt voor je hulp

Hallo

Als je een collone tolerantie maakt en je zet ze handmatig, dan maak je een blok met de symbolen en deze tolerantie gerelateerd aan je onderdeelfamilie, deze zullen volgen afhankelijk van je onderdeel.

Hallo

Het spijt me, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Waar moet de kolom waar je het over hebt worden gemaakt? En om de tolerantie te laten volgen, moet je een blok gebruiken of werkt de geometrische tolerantiefunctie?

1 like

Hallo

Wanneer je je deelfamilie hebt aangemaakt, heb je deze aangemaakt met een Excel-bestand en daarin voeg je een tolerantiekolom toe en zet je je toleranties erin. Vervolgens maak je een blok aan met daarin een link die naar die kolom verwijst. Afhankelijk van de configuratie zal de tolerantie veranderen.

1 like

Oké, ik zie hoe het werkt voor toleranties op afstanden, dieptes of stralen, maar ik zie niet hoe ik een geometrische tolerantie zoals de 0,03 van mijn afbeelding kan invoeren.

Want voor een diepte is het makkelijk $TOLERANCE@D1@Extrusie, maar in mijn geval zie ik niet...

Hallo

In feite, wat je moet doen, denk ik, is niet om de geometrische tolerantiefunctie te gebruiken.

U moet een blok maken met annotaties dat eruitziet als een geometrische tolerantie, maar door dit te doen, kunt u de waarde van uw tolerantie regelen via een parameter van uw deelfamilie.

A+

Rémi

2 likes

Dat is precies wat ik voorstelde, rroblin...

1 like