Tolerantie op hoekafschuining

Hallo

Ik word geconfronteerd met de moeilijkheid om een tolerantie op de hoek te kunnen introduceren. Het is een afschuiningsafmetingsfunctie en wanneer ik de tekstinvoervakken rond de dimensie gebruik, kan ik de tolerantie na de hoek niet binden zonder een samengevoegde tekst te maken

Hallo

Ik ken geen standaard waarmee je de afstand en de hoek (nadat ik alleen ISO gebruik) onder CATIA kunt verdragen .

Ofwel gebruik je twee kanten (een afstand en een hoek)

Ofwel maak je een tekst aan die je op zijn plaats koppelt aan de afschuiningsdimensie (klik met de rechtermuisknop op de tekst).

Opmerking voor het ± symbool , ik typ het in Word en plak het in CATIA

1 like

Hallo 

gewoon een truc, om speciale tekens in tekstvakken onder Catia in te voegen, er is een pictogram, klik er gewoon op en het biedt ons enkele tekens: 

anders besparen sneltoetsen tijd, onder Catia of andere (±:Alt+0177, Ø:Alt+0216 bijvoorbeeld) 

Luc

Bedankt voor de tijd die je hebt genomen om te proberen mijn bericht te beantwoorden. Helaas is dit niet de verwachte reactie. De introductie van symbolen is niet het probleem. Sterker nog, je kunt het zien in mijn voorbeelden.

Het probleem is dat wanneer ik de afschuiningsafmetingsfunctie gebruik met de optie dimensie x hoek, ik geen  tolerantie op de hoek kan toepassen, zodat ik

0,2±0,1 x 30°±2° en niet 0,2±0,1 ±2° x 30°

Pompon 

Ik weet het, ik wilde alleen maar een aanvulling geven op het antwoord van Franck. 

Persoonlijk, om een afschuining te dimensioneren, dimensioneer ik alleen de lengte en voeg ik de hoek "x30°±2°" toe in de tekst die volgt op de afmeting (tekst die je bewerkt door op de rode pijl rechts van de afmeting of in de eigenschappen ervan te klikken). Het is niet erg robuust, maar  het stelt je in staat om alles in dezelfde beoordeling te beheren. Aan de andere kant, om deze methode te gebruiken, moet je er zeker van zijn dat de hoek niet verandert omdat de hoek van de dimensie de 3D niet volgt.