Tolerantie op een frees van hetzelfde onderdeel maar met een andere tekening

Hallo

Dus hier is een probleem dat een beetje een probleem voor ons is

We hebben dus 2 tekeningen

1 tekening van een 3D onderdeel

1 tekening van een 3D-assemblage

Dus ze hebben de 2, 1 hetzelfde stuk gekoppeld

Dus we plaatsen de zijkanten van het buitenste deel en we voegen een tolerantie toe aan het buitenste deel

de beoordeling is daarom ontleend aan de 3D

Dus wat ik eigenlijk wil doen, is dat  we in de tekening van de assemblage de afmeting met de tolerantie zien

maar dat we het in het plan met het stuk alleen niet zien.

Dus het probleem dat we hier hebben, is dat als we het op de montagetekening weergeven en we openen de tekening van het onderdeel, deze aan de buitenkant van de opening verschijnt. En omgekeerd, als we het verbergen voor de tekening van het onderdeel en het verbergt de buitenkant van  de opening van de tekening van de assemblage.

Heeft u een oplossing voor uw probleem, dus om vast te stellen dat op de montage de tolerantie niet verborgen is en dat op de tekening van het onderdeel het verborgen is?

Ik voeg een ZIP-bestand toe dat het volgende bevat:

1) een beeld dat weergeeft wat we proberen te hebben als een verschil

2) 3D-onderdelen

3) de 2 tekeningen

Bij voorbaat dank voor uw hulp:)

Steve

cotation_tolerance_2mep_differente.zip

Hallo

Allereerst is de afmeting die u in uw tekeningen weergeeft hetzelfde (afmeting ingevoegd vanuit de sjabloon), dus ongeacht de wijziging die in deze dimensie wordt aangebracht , zal deze noodzakelijkerwijs op beide vlakken zichtbaar zijn, op het niveau van het besturingssysteem is het niet abnormaal.

Om te doen wat u wilt, zijn er verschillende oplossingen voor u beschikbaar:

1- Gebruik geen afmeting van het model in de tekening van de assemblage, d.w.z. om de afmeting handmatig te plaatsen met het slimme dimensioneringsgereedschap en er een tolerantie aan toe te kennen, deze afmeting wordt alleen gedefinieerd in de tekening van de assemblage en heeft daarom geen invloed op de weergave van de afmeting van het model in de tekening van de het stuk.

2- Maak twee configuraties van het onderdeel, een klassieke met de niet-getolereerde afmeting en een tweede met een strikt identieke geometrie maar met een tolerantie aan de zijkant, dus we zullen de configuratie van het onderdeel met de tolerantie gebruiken in de assemblage en degene zonder de tolerantie in de tekening van het onderdeel.

Ik hoop dat dit nuttig voor je zal zijn.

Hallo

Oké, ik let op, ik vraag me af of de stijloptie in het pand me zou kunnen helpen

Maar nu weet ik dat dit niet het geval is

Dus ik zal het met de hand noteren, aangezien sommige delen ongeveer 100 configuraties hebben, zal het moeilijk zijn om er meer toe te voegen voor het begrip;)

In ieder geval nogmaals bedankt voor deze informatie die ik zal kunnen doorgeven

Fijne dag

Steve