Hoi allemaal
Ik ben bezig met het maken van onderdelen via een Excel-parametriseringstabel en ik wil bijvoorbeeld een tolerantie zoals h7 aan mijn afmetingen toevoegen. Maar ik kan er niet achter komen hoe ik de benodigde waarden moet schrijven...
Wat ik probeer in te vullen is de " FIT_WITH_TOLERANCE ".
In de online help van Solidworks hebben we deze informatie, maar ik zie niet hoe ik deze moet verwerken
(het invoegen van een boor en asafstelling in dezelfde afmeting lijkt me vreemd, evenals het opnieuw specificeren van de toleranties achter ???)
Hoe dan ook, ik ben een beetje verdwaald met heel weinig hulp op het net, dus als iemand een oplossing heeft, ben ik geïnteresseerd.
Ik dank u voor uw aandacht
Hallo
De eenvoudigste manier om te leren hoe u dingen in de onderdeelfamilies kunt maken/wijzigen, is door uw 3D te variëren tussen 2 configuraties en te zien hoe Solidworks hiermee omgaat in de Excel-onderdeelfamilietabel erachter.
Dus je maakt een configuratie met een dimensie in H12, dan geef je deze op een andere configuratie door in +/-0,5 (of een ander type tolerantie), je genereert je Excel-familie en je ziet de verkregen syntaxis.
Van daaruit zou u uw Excel-spreadsheet moeten kunnen bewerken.
Aan de andere kant ben ik bang dat de waarden van de ISO-toleranties niet gemakkelijk kunnen worden gewijzigd in de Excel-tabel (Solidworks zal waarschijnlijk naar deze waarden zoeken in een tabel in de toolbox of ergens in installatiebestanden wanneer de gebruiker zijn tolerantie kiest)
3 likes
Bedankt!
Ik wist niet dat je de bladen van 3D kon maken, het kan me veel helpen voor de toekomst.
Voor het geval mensen dit bericht ooit tegenkomen, heb ik later de volgende formule ingevoerd voor een tolerantie h6 van een boom Ø5,00
AJUSTEMENT_AVEC_TOLERANCE; DEFINI_PAR_L GEBRUIKER; h6; AJUSTEMENT_DE_L BOOM; 0.000000;-0.008000; 3
Dus als je de basisclassificatie wijzigt (je ø5->5ø0 bijvoorbeeld), AJUSTEMENT_AVEC_TOLERANCE naar mijn mening de tolerantieformulering (het vetgedrukte deel) " ; DEFINI_PAR_L GEBRUIKER; h6; AJUSTEMENT_DE_L BOOM; 0,000000;-0,008000; 3 »
kan zichzelf niet updaten
→ te proberen/valideren, anders loopt u het risico valse toleranties op het plan te krijgen
Om dit te valideren, kopieert/plakt u uw lijn in Excel, wijzigt u uw asdiameter en kijkt u wat er gebeurt
1 like
Ik heb het gecontroleerd en of het automatisch wordt bijgewerkt