Hoi allemaal
Is het mogelijk om het aantal cijfers achter de komma van toleranties (bijvoorbeeld 2 cijfers) en toleranties met aanpassing (3 cijfers) anders in te stellen?
Dank u voor uw antwoorden.
Hoi allemaal
Is het mogelijk om het aantal cijfers achter de komma van toleranties (bijvoorbeeld 2 cijfers) en toleranties met aanpassing (3 cijfers) anders in te stellen?
Dank u voor uw antwoorden.
Hallo
Voor zover ik weet, is het niet configureerbaar op een globale manier, het is noodzakelijkerwijs geval per geval. Aan de andere kant is het door gebruik te maken van favorieten (interface voorgesteld bij het selecteren/maken van een dimensie) mogelijk om een opmaak door te geven aan een set van vooraf geselecteerde dimensies.
Door de standaardwaarde (documentoptie) in te stellen op 0,1 voor tolerantie.
Wanneer u een "numerieke waarde" 0.1 typt, verandert er niets.
Wanneer u een "numerieke waarde" 0,01 typt, verandert het getal achter de komma vanzelf.
idem op 0.001... het verandert vanzelf.
Moge de donkere kant bij je zijn...
Ik zie niet echt in hoe dit een probleem is. Als het vergrendeld was, zou het een beetje onhandig zijn om een tolerantie on-the-fly te wijzigen, toch?
De standaardinstelling is er om te voorkomen dat elk geïntegreerd element opnieuw moet worden geformatteerd. En laat dus de hand om naar wens aan te passen (aanpassing van een dimensie bijvoorbeeld).
U hebt de "Document Settings"/Wrapping Standards/Dimensions nodig in de tekening (*.drwdot) en part/asm (*.prtdot/*.asmdot) sjabloonbestand(en) (als u objectextractie gebruikt om de dimensionering te maken).
Zorg ervoor dat er geen speciale gevallen zijn die al zijn gedefinieerd (dus verken alle secties).
Dank u voor deze antwoorden.
In feite gebruik ik de "douments-opties" in de sjablonen (.dot) om de precisie van de toleranties tot op de honderdste te definiëren, wat voor mij meer dan genoeg is. Dus als ik een tolerantie met aanpassing zet (H7/g6 bijvoorbeeld), is de tolerantie die wordt weergegeven ook tot op de honderdste, dus afgerond. Ik had deze tolerantie graag tot het duizendste en de anderen tot het honderdste willen tonen.
Een andere mogelijkheid is om alle toleranties tot op de duizendste te definiëren en de nul aan de rechterkant op de toleranties tot de honderdste te verwijderen. Is dit configureerbaar?
Bij voorbaat dank
De automatische decimale update voor elke dimensie is wanneer in "een waarde wordt getypt"
in het geval van een dubbele weergave (H7... + numerieke waarden)
De automatische update wordt niet gedaan, het is aan de gebruiker om het te doen.
De hierboven genoemde oplossing, het doornemen van stijlen, is misschien wel het meest geschikt.
OK
Dank u allen