hallo ik ben op zoek naar de uitvouwfunctie van mijn stuk als het mijn is bevestigd, ik weet niet waarom ze het niet wil
2116739.sldprt
hallo ik ben op zoek naar de uitvouwfunctie van mijn stuk als het mijn is bevestigd, ik weet niet waarom ze het niet wil
Hallo
Het probleem zit hem in de schets van uw Bent1 Base Sheet-functie. Aangezien de schets bestaat uit een enkele gesloten schets, beschouwt SolidWorks het als het snijden van een vlakke plaat metaal in de vorm van de schets, en dus in uw geval een dikte van 40 mm.
Om jezelf hiervan te overtuigen, probeer je de vorm van je schets aan te passen, zoals in de onderstaande afbeelding (dikte teruggebracht tot 2 mm)...
Het plaatwerk is vlak, dus er treden geen veranderingen op als je vraagt om het uit te vouwen.
Aan de andere kant, als de schets open is, in dit geval beperkt tot een enkele boog, is SolidWorks van mening dat dit het gedeelte van het plaatwerk is dat zal worden gemaakt door extrusie. De dikte wordt gedefinieerd in de plaatwerkparameters, hier 2 mm, de 50 mm komt overeen met de extrusielengte.
Uw sneden kunnen worden gemaakt door extrusie op de ongevouwen plaat, die vervolgens wordt gevouwen.
En de uiteindelijke functie uitgevouwen toestand is functioneel.
Vriendelijke groeten.