hier is mijn probleem, ik werk onlangs met solidworks-plaatwerk en ik moet hem voorzien van plaatwerktrechterkokers voor een klant en hem onderdelen in volume sturen met een schaalfunctie en ik maak deze stortkokers aan 4 zijden met vouwrand om te bevestigen Ik heb verschillende methoden geprobeerd, Beginnen met je schets en mijn punten noteren met betrekking tot de oorsprong of het selecteren van de randen van elk gezicht en deze omzetten in plaatwerk is nogal vervelend en niet zeker van de juiste methode.
Er zijn zijkanten die opvouwbaar zijn, andere die gelast kunnen worden. Een kubus en meestal een bol stuk kunnen uit één stuk worden gemaakt.
Dit is niet het geval met deze stortkoker, die ook concave gebieden heeft. Het moet worden gemaakt in 3-4 delen (afzonderlijke stukken) die worden gevouwen en vervolgens gelast. Net als in het echte leven.
Het is geen eenvoudig onderdeel, dus je moet goed nadenken voordat je de gebogen/gelaste randen kiest. Dit is een snel voorstel zonder iets te optimaliseren. Maar er zijn ook andere keuzes mogelijk.
Ga terug naar de functies om de gebogen randen te vinden.
Inderdaad, elke kant zal onafhankelijk worden gedaan, ik voeg een screenshot van de gewenste prestatie toe.
Waar ik vooral naar op zoek ben, is de ontwerpmethode, hetzij door hun schets te nemen en te spelen met het verwijderen van materiaal en het is nogal vervelend, hetzij door uit te gaan van een 3D-schets waar ik niet te veel over nadenk.
nou, ik heb net gekeken en mijn ontwerp is eenvoudiger, denk ik, omdat ik gezicht voor gezicht ga in een of twee elementen, afhankelijk van het gewicht.
Is er een manier om solidworks te vragen de vlakken te scheiden en om te zetten in plaatwerk, waarbij de hoeken natuurlijk behouden blijven, want het belangrijkste is de binnenkant van het kanaal?
Het lijkt er inderdaad op dat er voor mij omhulsels zijn om te sorteren waarbij elk omhulsel verschillende materialen krijgt, en ik werk in een las- en lasersnijmachinebedrijf. Er zijn heel weinig lasnaden, alleen voor onhaalbare bochten omdat de buigmachine zijn grenzen heeft en dat is wanneer er een gelaste bocht wordt toegevoegd, maar het maximum wordt vastgeschroefd. zoals op het te maken plaatwerk.
En mijn vraag is hoe ik de 4 zijden kan maken van de schets van de klant die werd gebruikt voor de extrusie en die werden gebruikt voor de materiaalverwijdering om de vorm te hebben met de hoeken van de stortkoker. Of is het mogelijk om met een 3D-schets het om te zetten in plaatwerk door op sommige vouwen van 40 mm en op platen zonder gevouwen randen lengtes van 80 mm toe te voegen.
En zoals ik al zei , je moet de vellen met gevouwen randen en die met de overlengte bestuderen.
Ik kijk uit naar uw feedback en uw ideeën, goedenavond en bedankt voor uw deelname en hulp.
Als ik het goed kan zien, is de schede in 7 stukken gemaakt. (Ik verschil op dit punt van mening met onze vriend @soring wie ik groet)
Als onze eminente collega @ac cobra voorbij zou komen, zou hij je zeker de meest directe en elegante oplossing geven.
De rest van het jaar denk ik net als de werkplaatsen die ventilatiekanalen maken, maar het verandert niet veel.
Ik heb de indruk dat deze 7 onderdelen worden geassembleerd door middel van puntlassen, terwijl de geperforeerde vleugels van 15 tot 20 mm alleen worden gebruikt om de onderdelen voor het lassen op elkaar te positioneren en ook om de mantel volledig gemonteerd in de machine te kunnen bevestigen. Bovendien, als het materialen zijn die door het kanaal gaan, moet het sterker zijn dan wanneer het alleen lucht is. Ik zeg puntlassen omdat dit de enige manier is om een afdichting te hebben, omdat de positie van de schroefgaten en hun kleine aantal dit niet zou toestaan.
Ik zal u een voorbeeld geven om mijn punt te illustreren.
Vanuit mijn oogpunt hebben alle stukken de eenvoud van het model dat ik u aanbied. Het heeft het voordeel dat het eenvoudig is voor buigmachines en vooral praktisch geen restjes bij het snijden van laser, waterstraal, enz... Ik heb de sleufgaten die niets toevoegen aan de suggestie niet geplaatst Ik ben in SW 2021
Hier in het rood is het deel dat ik heb gemodelleerd
Ik ben me ervan bewust dat ik uw vraag niet volledig beantwoord, maar ik heb u gewezen op de eenvoud van verspanen.
Volgens uw verzoek en om elke zijwand op een eenvoudige manier te bereiken met een minimum aan aanpassingen, heb ik deze methode van uw stortkoker gebruikt
gebruik vanuit uw 3D-onderdeel de functie ""snijden" in de plaatwerkmodule
We zullen van aangezicht tot aangezicht te werk moeten gaan
selecteer de randen van één kant (pas op, niet meer dan één of twee randen, anders zegt hij dat het te ingewikkeld is en gooit hij de handdoek in de ring)
Zodra een vlak volledig is gesneden, zet het dan om in plaatwerk
Door de uitgevouwen toestand is het stuk goed om te snijden.
Als je bijvoorbeeld twee vlakken met een gemeenschappelijke vouw wilt maken, raad ik je aan een "blok" te maken dat je als schets gaat gebruiken. Dan hoef je alleen maar een kamer te maken met twee blokken die een gemeenschappelijke rand hebben. Uiteraard moet je het verlies bij de vouw optellen, maar in jouw geval is het niet zo belangrijk bij een vouw.
Ik heb een video gemaakt (ZIP-bestand) waarvan ik hoop dat je de actie in detail kunt begrijpen.
Vriendelijke groeten
PS: Je ASM is onbruikbaar. Om het te kunnen gebruiken, moet je een "pack and go" maken van je ASM ===>bestand ===> inpakken en gaan ===> selecteer ==> opslaan in de Zip-bestanden ===> plaats de zip op het forum als bijlage