Hallo, ik heb een klein probleem met het plaatwerkgereedschap van solidworks, ik weet dat het mogelijk is om een gerold of gebogen onderdeel uit te vouwen, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de tegenovergestelde bewerking uit te voeren:
Dat wil zeggen, vanaf de ontwikkeling van een stuk , maak de vouw of rollen.
Bedankt voor je hulp, ik hoop dat je goede feestdagen hebt;)
Ik kan een zeefdruk maken, maar het onderdeel bestaat niet, in feite heb ik het probleem een keer gehad en het is op experimentele basis, ik zal een ketel moeten doen met behulp van solidworks, dus ik vraag het me af.
Bedankt voor de info, ik zal zien met de geschetste vouwfunctie en neem contact met je op ...
Het gereedschap "vouwen invoegen " door een rand te selecteren om te rollen. Je hoeft alleen maar de straal van de cilinder in te vullen, lijkt mij, en normaal gesproken vouwt het het plaatwerk.
Ja, het maakt maar één vouw per functie, ik heb niet geprobeerd om nog een vouw te maken alsof ik het stuk wilde crunchen en uiteindelijk met n vouwen.
@sbadenis, voor het verwijderen van materiaal ok maar voor het volledige deel is het niet mogelijk met deze methode die ik al heb geprobeerd, het werkt niet omdat alle refs van de RC worden verwijderd.