Plaatwerk, dat de ontwikkeling van een onderdeel vormt

Hallo, ik heb een klein probleem met het plaatwerkgereedschap van solidworks, ik weet dat het mogelijk is om een gerold of gebogen onderdeel uit te vouwen, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de tegenovergestelde bewerking uit te voeren:

Dat wil zeggen, vanaf de ontwikkeling van een stuk , maak de vouw of rollen.

Bedankt voor je hulp, ik hoop dat je goede feestdagen hebt;)

Voor de vouwen is het antwoord ja (volgens de schetsvouw), voor het rollen weet ik het niet.

2 likes

Goedendag@setyben 

via de Sketch Folds-functie

Ja, het is mogelijk om dit te doen 

voor het rollen van een buis

Je maakt 359 vouwen van 1 graad 

Maar het kost veel tijd 

Over het algemeen doen we het nooit 

@+

2 likes

Hallo

Kunt u ons alstublieft een zeefdruk geven van het stuk dat u wilt vormen en hoe het moet worden afgewerkt.

1 like

Ik kan een zeefdruk maken, maar het onderdeel bestaat niet, in feite heb ik het probleem een keer gehad en het is op experimentele basis, ik zal een ketel moeten doen met behulp van solidworks, dus ik vraag het me af.

Bedankt voor de info, ik zal zien met de geschetste vouwfunctie en neem contact met je op ...

1 like

Ik heb deze case al gehad, mijn techniek:

Het gereedschap "vouwen invoegen " door een rand te selecteren om te rollen. Je hoeft alleen maar de straal van de cilinder in te vullen, lijkt mij, en normaal gesproken vouwt het het plaatwerk.

3 likes

Ja, het maakt maar één vouw per functie, ik heb niet geprobeerd om nog een vouw te maken alsof ik het stuk wilde crunchen en uiteindelijk met n vouwen.

1 like

Om het probleem te begrijpen, is hier een afbeelding, dus ik wil beginnen met het platte deel om tot een gevormd deel te komen:

Het werkt met geschetste vouwen, maar ik begrijp niet waarom de hoeken niet worden gevormd, waarom we niet naar het einde kunnen gaan

Het is omdat het niet in te nemen ref 

dan de rechtlijnige delen

Het zijn de rekken die stoppen

Dus als u de uiteinden wijzigt

Alles zal gebogen zijn

@+

1 like

Hoi Ahmed, bedankt voor je hulp.

Het probleem met deze functie lijkt mij dat deze niet in plaatwerk kan worden gebruikt, kan ik uitvouwen en mijn vouwgeneratoren hebben?

1 like

Voor mij teken je je opgerolde plaatwerk zonder de vorm (alleen de capabele rechthoek).

Je gebruikt de uitgevouwen functie, en vervolgens teken je je vorm plat.

En als laatste vouw je je plaatwerk.

In solidworks moet je vermijden om bij het vlakke deel te beginnen, het is naar mijn mening een andere manier van denken.

3 likes

@sbadenis, voor het verwijderen van materiaal ok maar voor het volledige deel is het niet mogelijk met deze methode die ik al heb geprobeerd, het werkt niet omdat alle refs van de RC worden verwijderd.

Wat bedoel je met rc ref? Het markeren van de verschillende vouwen door middel van crunching?

Als dat het is, teken je 2 1/2 offset cirkel, overgangsvouw (met gebroken als optie)

Ontvouwfunctie, materiaalverwijdering, dan gevouwen en de verschillende vouwen blijven op de dev.

Bijgevoegd onderdeel in SW2020 + schermvoorbeeld

test_tolerie.sldprt

Bedankt sbadenis, ik zal het zo snel mogelijk opnieuw proberen.

Met de ref van de rc  bedoelde ik dat alle buitencontouren zijn verwijderd, maar ik zal binnenkort een voorbeeld maken;)