Veelhoek plaatwerk

Hallo

Ik moet een opgerold plaatwerk modelleren dat is gemaakt door te crunchen.

Dus ik teken mijn profiel met een veelhoek die ik uitsnijd om een halve cirkel te vormen.

Het probleem is dat mijn halve cirkel een straal van 215 mm heeft en ik zou graag willen dat mijn vouwen ongeveer 10 mm lang zijn.

Ik merk dat de polygoonfunctie slechts 40 zijden accepteert, niet meer.... Ik heb twee keer zoveel nodig.

Heb je een idee?

tole_roule_croque.png

Hoi Bart, met een symmetrie in het midden? Op die manier modelleer je je onderdeel en vervolgens symmetriseer je het!

2 likes

Het is Aurelin-plaatwerk, dus als ik een symmetrie doe, zullen de vouwen niet samensmelten....

Echter, door symmetrie op plaatwerk te doen, is mijn stuk goed samengevoegd met mij (en ik ben in 2011. Dus jij zou het ook moeten hebben)

1 like

Als je een overgangsvouw hebt gemaakt.

Zie bijlage

test_tolerie.sldprt
6 likes

Bedankt voor je antwoorden, maar hoe krijg je het voor elkaar om meerdere lijnen van 10 mm een halve cirkel te laten volgen?

Ik kan je toneelstuk Remrem niet lezen, ik zit in de versie van 2014.

Het probleem dat ik heb is hoe ik deze kleine lijnen van 10 mm kan modelleren die mijn boog volgen

Het is gewoon het talent Bart 

4 likes

Dit is wat ik weet te krijgen (zie afbeelding)

Ik heb vouwen van 30 mm met 20 streken die ik heb gemaakt met een veelhoek (Sw neemt maximaal 40 vlakken in beslag)

Ik zou hetzelfde willen met vouwen van 10 mm en dus meer streken.

pliage.png

@Coincoin: Kun je 40 facings van 10 mm krijgen?

@Remrem: Ik tel maar 20 facetten op je stuk... Je vouwen mogen geen 10 mm zijn

Petje af @remrem, simpel, effectief!

Ik weet niet of @remrem terugkomt, dus ik zal je antwoorden @Bart:

Kijk naar de afbeelding van de overgangsvouwfunctie. Het is uit 2015 zoals @remrem. Laten we eens kijken of je dezelfde opties hebt voor 2014.

Edit, de 2 schetsen zijn identiek, een boog van een cirkel van R = 125mm (een enkele entiteit, niet gesplitst)

screenshot2498.jpg
3 likes

Ik maakte een schets op mijn voorvlak: een eenvoudige halve cirkel van 215 mm

Vervolgens maak ik een tweede schets op een offsetvlak: identiek aan de eerste door de entiteiten om te zetten

Tot slot gebruik ik de transition crease functie. Op deze manier kunt u de parameters aanpassen om het aantal segmenten te krijgen dat u wilt

5 likes

Waarom maak je geen boog van een cirkel op de juiste lengte, maar in een constructielijn.

Vervolgens lijm je een lijn van 10 mm die samenvalt met de cirkel aan elk van de uiteinden.

Vervolgens doe je een cirkelvormige herhaling van een schets van deze lijn.

2 likes

Ik zal zelfs aan de volledige @coin37coin toevoegen dat de hoek van uw portie 4,5° (180/40) moet zijn:)

2 likes

Ik probeer mijn maximale overgang te maken, maar het lukt niet.

Ik heb de aanpak van Remrem gevolgd, maar het werkt niet (zie afbeelding)

@Coincoin, dat is wat ik wil doen, maar hoe kom ik daar?!

Wees voorzichtig, mijn straal is 215 dus diameter 430 ;)

transition.png
1 like

Voor de overgang plui, OK

Maar ik kan de lengte van het segment niet aanpassen...

Moet ik er handmatig naar zoeken?

Ik kan mijn onderdeel modelleren door het vakje "Rechtlijnige tolerantie" aan te vinken, minimaal 0,5 mm, maar mijn vouwen zijn 28 mm...

transit.png

@Bart, het lukt je niet om hier te klikken:

[BEWERKEN] Oeps, ik heb je voorlaatste bericht verkeerd gelezen!

1 like

Bravo @ remrem

@+ ;-)

3 likes

Ja, maar als ik mijn taxateur invoer, kan de functie niet gevalideerd worden.

Heb je mijn deel geprobeerd met mijn instellingen?

Han deze zwendel. Je had me een droom verkocht met de overgangsvouw.... maar ik heb niet al je opties met 2011:(

@Bart, dat is een beetje een probleem met mijn methode. Het is niet aangeboren. Zoals @Aurelien al aangaf , zal het moeten worden berekend. :s

1 like