104510342-1.SLDPRT (115,2 KB)
Hallo allemaal,
Ik kan een plaatmetaalonderdeel niet uitvouwen in SolidWorks, ik heb geen probleem om het te traceren in de plaatmetaalmodule, maar het is geen manier om het uit te vouwen. Het stuk bevat een gerolde vouw en aan elk uiteinde één klassieke vouw.
Ik voeg de WWTP van de klant bij, waarvan ik mijn deel heb gevolgd.
104510342.STEP (60,2 KB)
Als je advies hebt over hoe ik het kan traceren. Ik heb het geprobeerd met " Bent-base sheet" in dunne extrusie en omzetting naar plaatmetaal. Tevergeefs.
Hallo,
Ik heb niet dezelfde versie van SW als jij, dus ik zie de constructieboom niet...
Voor een stuk van deze vorm zou ik in plaats daarvan de functie " overgangsvouw " gebruiken. Het lijkt mij beter geschikt.
Dan moet je waakzaam zijn voor de verliezen bij de vouw of de K-factor voor elke vouw.
SW beschouwt rollen als een vouw; als één vouw verkeerd is ingesteld, ontvouwt hij niets!
Succes.
Dank je,
Het is me gelukt om een uitgevouwen te krijgen, maar Solidworks bouwt hem met fineers; het stoort me niet echt, maar ik wil er zeker van zijn dat mijn ongevouwen is om hem aan de werkplaats te leveren.
Voor dit soort onderdelen is het tot binnen 1 of 2 mm prima.
Om een fineer te voorkomen, moet je de productiemethode kiezen: geformt.
De gebroken methode is meer bedoeld voor knarsen en getraind voor rollen...
Op een overgangsbend die niet van Gebroken naar Gevormd kan worden veranderd, is deze optie alleen beschikbaar wanneer de functie wordt uitgevoerd.
Als je wilt veranderen, moet je deze functie verwijderen en opnieuw doen.
Pas indien nodig het aantal buiglijnen of de maximale afwijking aan om het kantelende effect te verminderen, anders maak je het onderdeel opnieuw.
Bewerking:
Een andere oplossing is de onderste plaat met een K-factor tussen 0,5 (blad van 1 tot 3) en K-factor = 0,33 voor ep >3 mm. De pers zal slechts een paar tienden zijn.
Hallo, de munt groeit hierdoor niet

Probeer K-factor 0,5 te geven ![]()
Ik heb de functie verwijderd en opnieuw gedaan met de getrainde optie. Het is perfect, heel erg bedankt @sbadenis .