Ik zie twee mogelijkheden om dit stuk af te vlakken: - de eerste door uit te gaan van een oppervlaktedefinitie van het onderdeel en de functie "Afvlakken" te gebruiken (Invoegen > Oppervlak > Afvlakken). Het oppervlak wordt vervolgens verdikt om volume te genereren. - De tweede door gebruik te maken van plaatwerkfuncties. Deze oplossing vereist het openen van de ring. Merk op dat het oppervlak een dubbele kromming heeft en niet ontwikkelbaar is.
Ik denk niet dat SW 2020 dit aankan, maar het is me gelukt om een onderdeel te omzeilen, maar zodra ik de verwijdering van materiaal activeer, werkt het niet meer. Misschien lukt het in 2021 of 2022???
Het onderdeel is in volume verkregen, er is geen plaatwerkmodule gebruikt, dus uitvouwen is niet mogelijk.
Zelfs als stempelen de functie was die voorheen werd gebruikt, zou uitvouwen niet mogelijk zijn bij plaatwerk. Alleen door één kant plat te maken (oppervlaktemenu).
Dit soort elliptische ring wordt verkregen.
De projectie op een vlak van het in beide richtingen gevouwen deel is een cirkelvormige ring.