Plaatwerk op 3D-schets met dubbele kromming

Hallo

Omdat het niet lukt om een onderdeel plat te maken of om te zetten in plaatwerk, vraag ik de gemeenschap om hulp.

Het is een plaatwerk dat in beide richtingen is gebogen (het volgt de vorm van een vat).

Ik heb het bestand bijgevoegd dat me verhindert om te slapen.

Bij voorbaat dank

kraag2.sldprt
kraag.sldprt

Hallo Amaury,

Ik zie twee mogelijkheden om dit stuk af te vlakken:
- de eerste door uit te gaan van een oppervlaktedefinitie van het onderdeel en de functie "Afvlakken" te gebruiken (Invoegen > Oppervlak > Afvlakken).
Het oppervlak wordt vervolgens verdikt om volume te genereren.
- De tweede door gebruik te maken van plaatwerkfuncties. Deze oplossing vereist het openen van de ring.
Merk op dat het oppervlak een dubbele kromming heeft en niet ontwikkelbaar is.

Vriendelijke groeten

kraag3.sldprt
kraag4.sldprt
2 likes

Ik had graag een kijkje willen nemen, maar toekomstige versie, kun je meedoen aan een stap? 

Hallo

Bijgevoegd is een document dat u de procedure laat zien die u moet volgen om dit te bereiken.

collerette_ac_cobra.sldprt
1 like

AC Cobra 427 dank je, maar met deze methode krijg ik niet de buiging in beide richtingen.

Bedankt allemaal voor deze feedback, ik zal het kunnen proberen 

Voor Lynk is hier het bestand in STEP

kraag.stap
Kraag2.stap

Ik denk niet dat SW 2020 dit aankan, maar het is me gelukt om een onderdeel te omzeilen, maar zodra ik de verwijdering van materiaal activeer, werkt het niet meer.  Misschien lukt het in 2021 of 2022???

collerette_ac_cobra_1.sldprt
1 like

Hallo 

Heb je geprobeerd om door een overgangsplooi te gaan? 

Het voordeel is dat je de buiglijnen knarsend krijgt

1 like

@Lynk zijn stuk in beide richtingen is gebogen...  Diameter metalen kap 868 en R7250 in de lengterichting.

1 like

Ik denk dan dat de stapgewrichten ongepast zijn! 

1 like

Er zijn de twee rondingen op de trede, het is dat het op een bepaalde manier heel licht is

Ok, ik heb het niet gemerkt :) 

In dit geval is het onderdeel waarschijnlijk verkregen door te stempelen, van een brede flank, maar het is nog steeds een uitdaging ;) 

Hallo

Het onderdeel is in volume verkregen, er is geen plaatwerkmodule gebruikt, dus uitvouwen is niet mogelijk.

Zelfs als stempelen de functie was die voorheen werd gebruikt, zou uitvouwen niet mogelijk zijn bij plaatwerk. Alleen door één kant plat te maken (oppervlaktemenu).

Dit soort elliptische ring wordt verkregen.

De projectie op een vlak van het in beide richtingen gevouwen deel is een cirkelvormige ring. 

1 like

Hallo

De conclusie is simpel: dubbel buigen op hetzelfde oppervlak - > stansen dus onmogelijk met Solidworks plaatgereedschap

1 like

Uitgevouwen+Offerte

Hoogachtend, Pierre

collerette2_deplieecotation.sldprt