Blik

Hallo 

Mijn vraag is : zijn er parameters die een gebruiker van een werkstation zou hebben aangeraakt om niet langer vouwen onder de 90° te kunnen maken met de gevouwen plaatwerkfunctie op de rand?

Zie Foutmelding bijlage

Dank u voor uw opmerkingen

mess_error.png

HALLO???? !!!

Ik leg het probleem niet aan mezelf uit...

Deze bewerking is effectief door simpelweg op de pijl omhoog of omlaag te klikken en vervolgens de hoek en lengte aan te passen.

Het is sneeuwstorm, welke versie van SW heb je? Ik heb de 2020 Sp4 dit probleem nog niet tegengekomen.

Ja, ik denk dat er parameters zijn, ik denk het wel, maar op mijn niveau in het plaatwerk weet ik het niet zeker.

Gezien worden op het niveau van Visiativ en MyCAD???

Maar houd me er wel van op de hoogte.

@+.

AR

Hallo

Gewoon om te weten dat het normaal is dat je in de duim zit???

Moge de kracht met je zijn

2 likes

Hallo

Misschien is de hoek geforceerd, als je dubbelklikt op de buigfunctie

Wat zijn de parameters van het plaatwerk (met name buigverlies)?

1 like

Hallo AR

Allereerst bedankt voor je antwoord

Ik heb de 2019 sp5 versie op de andere werkplekken op mijn werk, ze hebben allemaal de mogelijkheid om een vouw te maken tussen 0° en 180°

Wat bedoel je met : Zien op het niveau van Visiativ en MyCAD???

Hallo stefbeno

Wij werken met de K-factor 

Hallo, @mmaheux en hallo allemaal, 

Het is vaak een probleem met betrekking tot systeemopties dat in de loop van de tijd wordt gewijzigd en dat bepaalde functies beïnvloedt, 

U kunt een test doen vanuit Solidworks Rx (zie Pj) Wanneer de sessie wordt geopend, doet u de test, 

Als de hoek passeert, moet u uw opties uit het register resetten en eventueel proberen een van uw collega's opnieuw te laden om de bestandslocaties te vinden enz .... (via de parameter back-up help) 

rx_2019.png
4 likes

Ik denk dat het probleem meer ligt bij de instellingen in het tabblad "Lengte van het gebogen vel". U moet de optie uiterst links (Outer Virtual Intersection) selecteren om de hoek onder de 90° te kunnen verlagen.

2 likes

Hallo mmaheux,

Ja, dat zei ik toen ik naar ze toe ging als het aanhoudt.

En ja, ik had niet dat je in inches was, gezien door OBIWAN, dat is wat je moet controleren door de waarde te verhogen.

Succes... @+.

AR. 

De afmetingen van het tabblad met het label "Lengte van het gevouwen vel" lijken naar mijn mening de waarschijnlijke oorzaak van het probleem te zijn. Om de hoek te verkleinen tot minder dan 90 graden, moet u de optie selecteren die het verst naar links staat (Externe virtuele kruising).