Topsolid V7 of uitvinder?

Hallo

Aangezien versie 6 van topsolid inmiddels verouderd is, is de migratie voor mijn bedrijf aan de gang,

Maar versie 7 lijkt zo ver af te staan van versie 6 dat het neerkomt op een softwarewijziging.

Daarnaast heb ik wat negatieve eco van degenen die deze migratie hebben gemaakt.

Voor een gelijkwaardig budget, wat zou je mij adviseren Inventor of topsolid v7.

Alvast bedankt voor uw constructieve antwoord, want het investeringsbudget is nog steeds belangrijk.

Vriendelijke groeten

Gebruiksvoorwaarden, Design Manager van een KMO.

Hallo

Omdat er niet veel mensen zijn, zijn hier enkele links over softwarekeuzes in afwachting van andere meningen :

http://www.lynkoa.com/forum/3d/en-2015-sw-versus-pro-e-creo-solid-edge-topsolid-inventor-catia-zw-cad

http://www.lynkoa.com/forum/3d/y-t-il-du-monde-sur-topsolid

http://www.lynkoa.com/forum/topsolid/topsolid-7

2 likes

Hallo, persoonlijk heb ik geen kennis over topsolid, maar als je vragen hebt over Inventor, aarzel dan niet :)!

Wat betreft de vragen die je jezelf moet stellen bij het kiezen tussen 2 software:

- Wie is de dealer? Is hij serieus? Zal hij u kunnen vergezellen, zelfs in de moeilijke fasen van de migratie?

- Heeft u een CAD-kist? (bijv. ePDM) - In het geval van een ontwerpbureau met gezamenlijke projecten wordt het al snel interessant om PDM-software te hebben

- Maak ook de vergelijking tussen sociale netwerken: De Franstalige gemeenschap van Inventor is bijvoorbeeld erg inactief in vergelijking met de SolidWorks-gemeenschap (zelfs op de officiële forums) - Dus heb je de antwoorden die je nodig hebt op het juiste moment?

Dat was het voor mij voor het moment:)

Een belangrijke vraag: heb je een geschiedenis van bestanden die je moet overnemen?

Opgemerkt moet worden dat u nooit uw volledige bestanden zult herstellen met een wijziging van software (behalve in zeer zeldzame gevallen)...

Wat zijn de kosten van een verbouwing/hertekening?

2 likes

Dank aan de drie mensen die probeerden mijn vragen te beantwoorden,

Maar geen van hen beantwoordt echt mijn zorgen.

Kortom om uw vragen hierboven te beantwoorden

Zowel aanbiedingen als wederverkopers zijn serieus.

Geen gemeenschappelijk project, elke cartoonist wisselt uit, maar werkt niet tegelijkertijd aan hetzelfde project.

Het SOLIDWORKS-forum praat alleen over SOLIDWORKS.

De bestandsgeschiedenis die moet worden hervat, kan in beide gevallen niet worden hersteld.

Geen brug tussen de oude en de nieuwe Topsolid versie. (voor zover ik kan begrijpen ;-))

dus hier wacht ik ongeduldig op de mening van een gebruiker, de V7.

Vriendelijke groeten

Gebruiksvoorwaarden, Design Manager van een KMO

Hallo 

De vragen die we u hebben gesteld, zijn bedoeld om u te begeleiden bij de vragen die u uzelf moet stellen om de juiste oplossing te kiezen. Van mijn kant zijn dit de vragen die ik heb bestudeerd om te kiezen tussen SolidWorks en Inventor.

"Het SolidWorks-forum draait helemaal om Solidworks."

Het is normaal dat het Solidworks-forum alleen over SolidWorks praat, maar vind je op internet evenveel documentatie en hulp in het Frans op TopSolid V7 als op SolidWorks? Van mijn kant stelde het me in staat om een extra punt te zetten voor SW in vergelijking met Inventor.

"De bestandsgeschiedenis die moet worden hervat, kan in beide gevallen niet worden hersteld."

Heb je al nagedacht over overgangsformaten? Er zijn step, igs, stl, etc... Met deze formaten kunt u componenten van de ene software naar de andere overbrengen terwijl u de bouwbomen en de bijbehorende parametrisering verliest.

Dat was het voor mij:)

Maar we verwachten ook V7-gebruikers!

1 like

Een vraag die je sterk zal interesseren denk ik:

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/que-pensez-vous-topsolid-design-partie-conception

En nog een hier:

http://www.lynkoa.com/forum/topsolid/topsolid-7

1 like

En op een ander forum:

http://cadxp.com/topic/6805-choix-difficile-topsolid-vs-solidworks/

Maar WAARSCHUWING, dit onderwerp is 10 jaar oud, sindsdien zijn computers efficiënter en is de software veranderd!

de tweede link naar topsolid7 wordt afgesloten door Julien POIROT, een medewerker van Missler die al sinds 2012 demonstreert...

Ik zie het niet goed als een bevestiging van de disfuncties die sommige echte gebruikers melden

;-).

Ik heb niet voor Solidworks gekozen omdat ze helemaal niet geplaatst zijn in vergelijking met de andere 2 aanbiedingen.

Vriendelijke groeten

Ah, inderdaad, uw opmerking is zeer relevant :)!  

Nou, laten we hopen dat er dan Topsolid gebruikers zijn....

1 like

Het prijsverschil tussen een Autodesk- en SolidWorks-pakket was inderdaad behoorlijk groot toen we de 2 oplossingen analyseerden.

Autodesk had prijzen die 20% lager waren dan SW. Maar het beleid van Autodesk dit jaar is behoorlijk gevaarlijk, je hebt geen eeuwigdurende licenties meer op je werkstations. Dat wil zeggen, als u koopt Inventor 2015, moet u betalen voor elk gebruik (zie link: http://www.autodesk.fr/products/perpetuallicenses?mktvar001=642525&mktvar002=642525)

Er is ook een vrij aanzienlijke prijsstijging geweest voor deze nieuwe licenties, vandaar de prijsinhaalslag tussen Inventor en SolidWorks.

Wat TopSolid betreft, heb ik geen gegevens .... maar ik meen een paar jaar geleden te hebben gehoord dat de prijs van TopSolid aanzienlijk lager was in vergelijking met andere oplossingen ... Eens kijken of het nog steeds relevant is:)

Vandaag is Topsolide na lang onderhandelen klaar om deze licenties aan te bieden als u tekent voor een opleiding tegen een prijs die 3 tot 4 keer hoger ligt dan de andere opleidingen...

In principe nemen we de aanschaf van de software mee in het opleidingsbudget ;-).

Inventor heeft nog steeds de mogelijkheid om hard reads te verkopen, maar promoot wel de andere hierboven genoemde oplossing.

Het verschil in budget tussen de 2 oplossingen is 10 tot 15%.

Dus zelfs als je een oplossing moet kiezen... Je kunt net zo goed degene nemen die het meest efficiënt is.

Vriendelijke groeten

Goed en perfect dan :)!  

Veel moed in uw CAD-migratie!

Laat ons weten over je avontuur en wat je over een paar maanden van V7 vindt, misschien is het interessant voor andere gebruikers!

Hallo

Sorry dat ik echt achterloop met mijn antwoord.

Voormalig bedrijfsleider gedurende 18 jaar met een ontwerpbureau van 6 mensen, we hadden TopSolidV6 & V7, Inventor en SolidWorks met tekenaars getraind op 2 software maxima, waaronder ikzelf (TopSolid & SolidWorks).

De eerste gedachte die ik zou hebben, is hoe gemakkelijk het is om de hotline bij Missler te krijgen en natuurlijk hun grote beheersing van de software, aangezien de mensen die reageren zich in de directe omgeving van de ontwikkelaars bevinden, wat niet het geval is bij andere providers. Ook eventuele verzoeken om wijzigingen of verbeteringen  die u heeft, worden ook echt afgehandeld met een vervolg hierop, ook hier zijn Autodesk en SolidWorks of hun wederverkopers niet in de race.

Na 18 jaar mijn bedrijf te hebben geleid, heb ik als enige werknemer een onafhankelijk ontwerpbureau opgericht, ik moest een keuze maken, aan de ene kant  SolidWorks meer verspreid (zie de community), Inventor en TopSolid met in feite het niet-herstel met de projectboom in V6, mijn keuze viel uiteindelijk op TopSolid om de hierboven al genoemde redenen, Het probleem van niet-herstel is sowieso gemeenschappelijk voor alle drie de software.

Nu, na 3 jaar bestaan van mijn nieuwe bedrijf, heb ik nog steeds geen spijt van mijn keuze, bovendien een beetje cocorico trouwens, omdat ik een Frans bedrijf heb bevoordeeld.

In de hoop je geholpen te hebben

Oprecht

PB 

Hallo Christophe,

Net als jij (jij) zorg ik voor een ontwerpbureau van 8 personen, we werken al sinds 2001 aan topsolid 6. We trokken van V 6.4 tot 6.9 (in 2008). 

Topsolid zit vol met goede dingen, het is een zeer goede software, daar bestaat geen twijfel over. Missler is een Frans bedrijf dat kwaliteitsproducten maakt. We hebben één aanspreekpunt voor opleidingen, plaatsingen, hotlines enz... Dit is een onmiskenbaar pluspunt. Als je, net als wij, NC-machines wilt besturen, dan blijft het de beste keuze omdat CAM direct in CAD is  geïntegreerd. Aan de andere kant zijn de extra modules nog steeds duur en zijn ze misschien niet op het niveau van die van Catia, maar er zit al de essentie in Topsolid.

Het commerciële beleid van Missler was om de V6 tegen een hoge prijs te verkopen en vervolgens een jaarlijks onderhoudscontract tegen een hoge prijs in rekening te brengen. Voor een KMO van onze omvang was dit budget moeilijk te behouden, maar met de komst van de crisis in 2008 was het niet meer mogelijk om erop in te schrijven.

Ik weet dat we ontwikkelaars goed moeten betalen en moeten nadenken over de toekomst van producten bij Missler, maar ook bij Solidworks en Autodesk. Kortom,  dat is niet het debat. Feit blijft dat we Topsolid sindsdien niet meer hebben geüpgraded, vooral omdat versie 6.9 ons goed uitkwam.

Sinds de komst van V7 stellen we ons heel vaak de vraag van migratie en bovendien omdat we te maken hebben met een verouderende software die steeds meer strafbaar wordt.

Ik ben ervan overtuigd dat de V 7 een goede ontwerpoplossing is waar je je niet voor hoeft te schamen voor de concurrentie, vooral als al deze bugs zijn afgeroomd, wat het geval moet zijn sinds de V 7.8 is uitgebracht. Aan de andere kant zijn we, net als alle BE's, bang dat we alle bestanden die in V 6 zijn gemaakt, moeten overnemen. Een pijnpunt dat steeds meer ontbreekt bij de V 6 is de PDM met zijn veilige en als voordelen: een georganiseerde PDM, die eindelijk een gemakkelijke zoektocht in projecten mogelijk maakt.

De V6 begint serieus te verouderen en de sprong naar de V7 moet ervoor zorgen dat de 2 versies naast elkaar bestaan: de V6 om oude projecten te blijven openen en bij te werken, terwijl voor nieuwe projecten of projecten die een aanzienlijke evolutie vereisen, de V7 de beste keuze wordt?

Dit is wat ik voor ogen heb voor onze BE.

Hallo

We hebben in het bedrijf ongeveer 120 Topsolid programmeurs op versie 6

Er werd overwogen om naar versie 7 te verhuizen, maar dit werd stopgezet vanwege de te veel ernstige problemen die zich voordeden

Hallo

Hoewel ik TopSolid niet gebruik en je bericht lees, vind ik het nog steeds moeilijk te geloven dat er geen achterwaartse compatibiliteit is tussen twee versies.

Achterwaartse compatibiliteit en de onveranderlijke regel voor alle soorten software en nog onveranderlijker voor CAD-software.

Als TopSolid volledig uit elkaar zou vallen, zou dat zijn alsof je zichzelf in de voet schiet of zelfmoord pleegt.

Aan de andere kant, wat uitgevers niet aarzelen, is om de ergonomie en bepaalde gebruikslogica te veranderen. Maar dit vereist extra training of twee weken aanpassing, maar nooit een herontwerp van de hele voorraad 3D- en MEP-tekeningen

Er moet ook worden opgemerkt dat de wijzigingen in de logica in principe alleen worden aangebracht op nieuwe functies  en zelden of nooit op functies die al eeuwenlang dagelijks worden gebruikt.

Uw TopSOLId-vertegenwoordiger moet u in staat zijn om de voortgang van het product in detail uit te leggen en vooral om uw angsten positief weg te nemen.

Vriendelijke groeten

Het ruikt naar de Top Solid paal die zich in volle neus opgraaft, het is de 2e vandaag 

1 like