Hallo
Ik heb een eenvoudige statische studie uitgevoerd op een onderdeel: ik oefen er een kracht op uit en ik verkrijg het vervormde deel.
Is het mogelijk om de kromming van de vervorming (of verplaatsing) van een punt in het onderdeel te tekenen als functie van de kracht die erop wordt uitgeoefend? Of moet u de simulatie keer op keer opnieuw doen, de inspanning handmatig variëren en uw eigen tabel maken?
Vriendelijke groeten
Hallo
Kunt u (als bijlage alstublieft) een foto plaatsen van de bestaande curve die ik zie wat je krijgt.
Omdat ik de indruk heb dat wat je wilt doen meer een optimalisatiestudie is of dat het in simulatie van de ontwerpstudie is.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb nog geen curve. In Solidworks Simulation heb ik een onderdeel dat door kracht is vervormd. Ik wilde weten of het mogelijk was om de evolutie van de verplaatsing van een punt in het deel te traceren wanneer de kracht varieert.
Op het tabblad resultaten kunt u het onderdeel "animeren" en zien vervormen. Wat mij interesseert is de bijbehorende curve.
Vriendelijke groeten
@leprenico
Uw probleem is niet eenvoudig.
Je moet kijken naar ""Defining_Stress-Strain_Curves"" aan de andere kant, om een resultaat te krijgen over verschillende iteraties, is het duidelijk ""ontwerpstudie"" die je moet gebruiken. Ik weet echter niet hoe de combinatie van de twee mogelijkheden tot stand komt.
Ik zal zien of het me inspireert, maar voor nu is het ??? Veel succes met je zoektocht!
Vriendelijke groeten