Een mechanische las trekken van een spie in Solidworks

Hallo

Weet jij hoe je een mechanisch gelast onderdeel maakt van een spie in Solidworks?

Inderdaad, ofwel is het onmogelijk om de baan van de spline te herstellen.

Ofwel wanneer je met de basis DXF- en DWG-bestanden speelt, creëer je enorme discontinuïteiten of breuken in het mechanisch gelaste element en is de buigradius niet meer te herstellen.

Ter info, het basisbestand is afkomstig van Abode illustrator.

Heeft iemand een oplossing of een truc?

De spline transformeren of de spline-gegevens ophalen?

Ik heb het geprobeerd met een balayage, maar ik verlies de eigenschappen van mechanisch gelast.

Bedankt.

Bij mechanisch lassen heb je een bibliotheek van elementen (onderdelen) nodig (profielschetsen)

Creëer dus uw onderdelenbibliotheek

en haalt deze onderdelen op om ze in de mechanische laseenheid te plaatsen

Zie bijgevoegde link

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_FEAT_WELD_MEMBER.htm

Aangepast profielkation

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Weldments_Creating_a_Custom_Profile.htm?id=7c5bbc9d5d3b4ee6a84567ae8a45f1a6#Pg0

@+ ;-)

Hallo

Hier is een weg om te verkennen:

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/creation-d-une-main-courante-debillarde-sous-solidworks

1 like

Ja, bedankt gt22, maar hoe je deze profielen langs een spline kunt volgen.

Het probleem is hoe een geïmporteerde spline-curve moet worden gebruikt als scanlijn van het mechanisch gelaste profiel.

Bedankt.

1 like
Hallo Naar mijn mening is het noodzakelijk om de spline en boog en lijn te transformeren. Kijk of er een macro of hulpprogramma bestaat... @+
1 like

Wat is het type curve dat je moet maken

kun je een screenshot maken

Het voordeel van de lasser monteur is de hoeveelheid van de elementen (monenclatuur)

Als de schetsbibliotheek is gemaakt

Uw spline kan worden gemaakt via een vervormtool op een rechte lambdasectie

@+ ;-)

Je maakt je rechterdeel en met je spline-schetsen pak je het vervormingsgereedschap

@+ ;-)

capture_outil_deforme_courbe_a_courbe.png
3 likes

Ok, Coyotte, maar het werk is lang en bijna onmogelijk gezien het aantal verschillende afdelingen dat moet worden herwerkt.

Bedankt Tomalam voor je bijdrage op de lange termijn.

Hier is bijvoorbeeld een spline-schets die moet worden omgezet in een mechanische las.

CDT

exemple-spline.png

En waar is deze tool vervorming alstublieft?

Ik weet niet zeker of het werkt met een mechanische-las

Ik zag net je tekening

Wat is het probleem?

Je verdeelt je kamer in 2 omdat er symmetrie is, zet je as van symmetrie

Je zet je spline erop met zoveel punten van toeval als de behoefte wordt gevoeld, hoe minder je doet hoe beter, het zal daarna zijn of je maakt een verschuiving voor de dikte van het profiel en je symmetrie

Is het voor ironie?

@+

Ja, daarom vroeg ik of iemand een macro of een hulpprogramma kende om het te doen. het idee van GT22 lijkt me goed @+
1 like

Hier is een kopie van uw tekening snel gemaakt

Solide deel

@+ ;-)

capture_fleur_de_lis_volumique.png
1 like

Hallo

A priori is dat niet mogelijk.

Een omweg wordt hier gepresenteerd:

http://www.youtube.com/watch?v=tn7FjvP_GW4

Of op het officiële SolidWorks-forum:

https://forum.solidworks.com/thread/36949

1 like

Hallo

Heb je geprobeerd je spline te herstellen via een schets?

Je maakt een schets parallel aan de geïmporteerde spline, je selecteert een entiteit (1 einde van de boog of lijn) dan doe je 1 rechtsklik en er moet een commando zijn zoals "selecteer de string" of "selecteer de lus" (sorry voor de benadering van de termen, maar ik heb geen SW bij de hand). Vervolgens maak je een kopie van de randen in je schets.

Als je eenmaal een schets hebt, moet je ermee kunnen doen wat je wilt.

Hallo

Bedankt Lucas Prieur, maar het is niet erg schoon en het voorkomt dat ik de eigenschappen van een "cut-list" herstel, maar bedankt voor je bijdrage, het bevestigt dat het niet mogelijk is. 

Chamade: Ja, ik heb het geprobeerd, via het verschuiven van de antequalities met een verschuiving van 0 of heel klein. Vervolgens heb ik geprobeerd de anti's te kopiëren, wat niet werkt. Vervolgens heb ik ook geprobeerd om te zetten naar DXF en DWG, met de optie "converteer splines naar curve" met de optie "Solidworks", en voeg dan in een schets in, maar hier zijn het mini-segmenten van lijnen die ik krijg en het is onbruikbaar voor mij, tenzij het me lukt om ze glad te strijken. ... en om een uitstekende continuïteit tussen de lijnsegmenten te hebben.

--> Wat ik nodig heb, is om de krommingsstralen van de gesmede of mechanisch gelaste onderdelen te kunnen herstellen om naar de productie te sturen met de eigenschappen van de onderdelen zoals lengtes, lineaire massa, enz ... en de cutlist.

Deze onderdelen komen van de ontwerpers (en die laten zich een beetje gaan) en ze moeten op SdW gestreken worden, om 3D en tekeningen te maken voor de ketelmakers. 

Dus ik denk dat ik geen andere keuze heb dan alles in appoximatieve stralen te nemen en er bij benadering een spoor van te maken. 

Dus niemand weet of SW dit soort informatie kan ophalen om een spline in bochten te veranderen?

Anders is gt22 een stuk ketelmakerij, staven die moeten buigen om de gewenste vorm te geven.

In ieder geval, bedankt allemaal voor jullie hulp en als iemand weet hoe je een spline kan omzetten in bruikbare informatie (coördinaten, excel bestand, sjabloon, ...) laat het me dan weten. 

Goedenavond allemaal.

1 like

zie bijgevoegde afbeelding + bestand onder SW2012

Dus alles is opgezet, maar mijn kansen zijn niet goed 

in volume en oppervlakte

Niet alles is altijd meetbaar, de ijzerbewerkers nemen vaak de afmetingen op een schaal 1 plan

met een liniaal, passer, overtrekken op een schets en vorm de stukken op deze genoemde schets

https://imagizer.imageshack.us/v2/1351x811q90/571/ak6r.png

@+ ;-)

piece1_fleur_de_lys_surfacique.sldprt

Ja, ok, maar u bevindt zich niet in het tabblad "Lassen" voor mechanisch lassen.

En juist dit is om 1:1 meting te voorkomen en tijd te besparen. 

Naar mijn mening kun je niet anders, maar ik kan het mis hebben

of plaats een groot aantal punten om ze via de oorsprong te raadplegen

De keuze is aan jou

@+ ;-)