Weet jij hoe je een mechanisch gelast onderdeel maakt van een spie in Solidworks?
Inderdaad, ofwel is het onmogelijk om de baan van de spline te herstellen.
Ofwel wanneer je met de basis DXF- en DWG-bestanden speelt, creëer je enorme discontinuïteiten of breuken in het mechanisch gelaste element en is de buigradius niet meer te herstellen.
Ter info, het basisbestand is afkomstig van Abode illustrator.
Heeft iemand een oplossing of een truc?
De spline transformeren of de spline-gegevens ophalen?
Ik heb het geprobeerd met een balayage, maar ik verlies de eigenschappen van mechanisch gelast.
Je verdeelt je kamer in 2 omdat er symmetrie is, zet je as van symmetrie
Je zet je spline erop met zoveel punten van toeval als de behoefte wordt gevoeld, hoe minder je doet hoe beter, het zal daarna zijn of je maakt een verschuiving voor de dikte van het profiel en je symmetrie
Heb je geprobeerd je spline te herstellen via een schets?
Je maakt een schets parallel aan de geïmporteerde spline, je selecteert een entiteit (1 einde van de boog of lijn) dan doe je 1 rechtsklik en er moet een commando zijn zoals "selecteer de string" of "selecteer de lus" (sorry voor de benadering van de termen, maar ik heb geen SW bij de hand). Vervolgens maak je een kopie van de randen in je schets.
Als je eenmaal een schets hebt, moet je ermee kunnen doen wat je wilt.
Bedankt Lucas Prieur, maar het is niet erg schoon en het voorkomt dat ik de eigenschappen van een "cut-list" herstel, maar bedankt voor je bijdrage, het bevestigt dat het niet mogelijk is.
Chamade: Ja, ik heb het geprobeerd, via het verschuiven van de antequalities met een verschuiving van 0 of heel klein. Vervolgens heb ik geprobeerd de anti's te kopiëren, wat niet werkt. Vervolgens heb ik ook geprobeerd om te zetten naar DXF en DWG, met de optie "converteer splines naar curve" met de optie "Solidworks", en voeg dan in een schets in, maar hier zijn het mini-segmenten van lijnen die ik krijg en het is onbruikbaar voor mij, tenzij het me lukt om ze glad te strijken. ... en om een uitstekende continuïteit tussen de lijnsegmenten te hebben.
--> Wat ik nodig heb, is om de krommingsstralen van de gesmede of mechanisch gelaste onderdelen te kunnen herstellen om naar de productie te sturen met de eigenschappen van de onderdelen zoals lengtes, lineaire massa, enz ... en de cutlist.
Deze onderdelen komen van de ontwerpers (en die laten zich een beetje gaan) en ze moeten op SdW gestreken worden, om 3D en tekeningen te maken voor de ketelmakers.
Dus ik denk dat ik geen andere keuze heb dan alles in appoximatieve stralen te nemen en er bij benadering een spoor van te maken.
Dus niemand weet of SW dit soort informatie kan ophalen om een spline in bochten te veranderen?
Anders is gt22 een stuk ketelmakerij, staven die moeten buigen om de gewenste vorm te geven.
In ieder geval, bedankt allemaal voor jullie hulp en als iemand weet hoe je een spline kan omzetten in bruikbare informatie (coördinaten, excel bestand, sjabloon, ...) laat het me dan weten.