Vertalen van begincondities in een Solidworks simulatie

Hallo

Ik heb een verbindingspen gemodelleerd die in een dekvloer is gemonteerd.

Door simulatie in Solidworks modelleer ik oppervlakken zodat ik de verschillende belastingen kan toepassen.

Onder Rdm7 heb ik de optimalisatietool gebruikt om dichter bij de waarden te komen.

Mijn as aan de basis is 6 mm voor een spanning van 100 MPA.

Hoe kunnen we de beginvoorwaarden onder de solidworks-module getrouw vertalen.

Bij voorbaat dank.

etude_comparative_soldiwrks_rdm7.xlsx

Ik ben het Solidworks-bestand vergeten..........

etude_dun_axe.sldprt

Goedenavond

Dit is niet de juiste manier om te werk te gaan!

Je moet de lagerconnectoren gebruiken

We zullen het er morgen niet over hebben

Vriendelijke groeten

Hallo

De lagerconnector geeft me problemen...

Ik heb het fenomeen van grote verplaatsingen die beginnen, ik weiger en hier zijn mijn resultaten.

Ik heb het 3D-model aangepast door een cirkelvormig oppervlak op 360° te laten ter hoogte van de contacten.

Bedankt voor je hulp, een fijne dag en een goed weekend.

connecteur_palier_v1.xlsx

Hallo

Voor de lagerconnectoren heb je de lagers nodig, maar hier heb je alleen de as. Dus niets houdt je stuk tegen, daarom gaat het helemaal naar de Bermudadriehoek.
Het lager kan worden weergegeven door een eenvoudige plaat met een gat zonder speling met de as. Dit moet gebeuren in een ASM en niet in een eenpersoonskamer (SLDPRT) als je een correct resultaat wilt hebben. De lagers moeten worden vastgezet en de as moet in de as worden beperkt met het contact dat goed verloopt (kijk in de voorgestelde keuzes).

Verwijder ook je groeven in alle richtingen en vervang ze door scheidingslijnen . Dit maakt het mogelijk om gebieden te scheiden zonder de structuur te veranderen door materiaal te verwijderen. Ik heb een tutorial gemaakt over het onderwerp https://www.lynkoa.com/contenu/les-lignes-de-s%C3%A9paration-1.

Inderdaad, als u uw materiaalverwijderingen als percentage reduceert, veroorzaakt u onnauwkeurigheden voordat u begint

Uiteraard heb je aan elke kant van de boom een overloop nodig! en dat alles in een ASM

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ok, heel erg bedankt, ik neem alles terug met de juiste instructies.

Dus ik ben aan het modelleren in een assemblage en ik zal mijn resultaten posten.

Vriendelijke groeten;

Hallo

Dus heb ik 2 lagers gemodelleerd op de nominale afmeting, geen afstelling of mechanische speling.

Ik heb scheidingslijnen gemaakt door opeenvolgende vlakken die de fractionele zone (4 zones) doorsnijden.

De vaste stof is onderworpen aan twee steunen, ik beschouw de initiële belasting van twee, d.w.z. 380 N.

Dan drijft het een beetje........ Voor het dialoogvenster is een ashulplijn vereist.

Ik kan deze hulpmarkering niet definiëren.

Is het nodig om een 3D-schets te doorlopen die een nieuwe directe sorteringmogelijk maakt of is het niet nodig?

Ik respecteerde de gegeven instructies, om de omwentelingsas te verbinden met de as gemarkeerd met Z op mijn schets, dan is het voor de Y-as mijn platte buitenvlak, aan de andere kant voor de X-as geen anomalie om aan mijn model te hangen.

dus ik zou graag willen weten of ik een 3D-schets kan gebruiken om deze derde as te krijgen.

Dank u voor uw hulp.

axe_equipe_paliers.sldasm

en het lager gebruikt zonder speling.

palier_a.sldprt

Hallo

Kunt u de assemblage en het onderdeel terugsturen, maar met behulp van de pack-and-Go-functie (toegankelijk vanuit het bestand)

Anders werkt ASM niet. Retourneer de nieuwste versie van de as met de scheidingslijnen.

Vergeet niet om het resultaat van je simulaties in het anf Go-pakket te zetten (een vakje om aan te vinken)

Vriendelijke groeten

Voor het coördinatensysteem heb je een functie die hiervoor is ontworpen

Invoeging==> referentiegeometrie ==>coördinatensysteem     Vanaf daar zijn de drie assen gemakkelijk te positioneren, vooral op een cilinder die gecentreerd is op de drie hoofdvlakken, wat betekent dat het ideaal gepositioneerd is voor het coördinatensysteem

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ok bedankt voor de hulpaanwijzing.

Ik heb beide laadlandingen gemaakt.

Een van de kamers moet worden gemaskeerd om toegang te krijgen tot het gewenste oppervlak.

Het coördinatensysteem is geselecteerd.

Ik stuur je de Pack en GO.

Bedankt voor uw hulp bij deze speciale connector.

Hallo

Een fout in de definitie van de Z-as...........

Het probleem is de oneindige afstand, ik zal veranderen om de incidentie te zien.

"reeks vlakken met dezelfde straal"..........

Een cilinder wordt gedefinieerd door vlakke vlakken (axiale stop bijvoorbeeld, schouder of kraag, hier heb ik de Z-as als generator van de cilinder.

Hier is mijn rugzak en Go.

Bedankt.

axe_simulation.rar

Oeps, ik heb een fout bij het snijden van mijn gebieden, ik heb een document van uw forum geraadpleegd, 

"Scheiding van de pijler Er moet een scheidingslijn op de pijler worden aangebracht die de halve ruimte definieert waarin de belasting wordt uitgeoefend. "

Ik ga dus eerst mijn contactring isoleren met het lager en me dan beperken tot 180 graden. , om dichter bij de contactvoorwaarden te komen.

Coördinaten systeem complement, voorbeeld citaat.

Coördinatensysteem In het midden van de pijler moet een coördinatensysteem worden gemaakt. Voorwaarde waaraan moet worden voldaan: De Z-as moet langs het vlak liggen (de Z-as wordt verward met de as van het cilindrische vlak).

De lijn die mijn ring in twee delen splitst, wordt de selectierand.

Ik zal testen.

Hier zijn de gecorrigeerde scheidslijnen.

etude_dun_axe_connecteur_palierv2.sldprt

En hier is mijn V1-simulatie, met een belasting van 380N per 1/2 stap.

Hallo

Als je je ASM niet in een "pack and GO" stopt , inclusief je simulatieresultaten , krijg je geen extra  opmerkingen ;-) ;-)

Ik zie dat je heel wat vooruitgang hebt geboekt sinds onze eerste uitwisselingen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik heb geprobeerd de aangegeven aanpak toe te passen.

Ik sta versteld van de bijdragen van het simulatiegedeelte en de zeer uitgebreide mogelijkheden.

U vindt de Pack and Go bijgevoegd.

Voorlopig is het materiaal nog niet definitief, het is een eerste ontwerp om deze connector op te ruwen.

Bedankt voor al het advies, een fijne dag verder.

P.S:

Er is weinig video-illustratie van deze connector of de indexering is moeilijk te vinden.

_forum_lynkoa.rar

Hallo

Een paar opmerkingen

1°) U hebt geen enkel materiaal voor uw simulatie gedefinieerd. Ik begrijp niet eens hoe je in dit geval een resultaat kunt krijgen (normaal gesproken stuurt SW je op een reis naar het Parthenon) Dus ik heb willekeurig een gelegeerd staal 1.7139 (16MnCr55) S235JR geplaatst

2°) In je simulatie heb je de belasting op de lagers zelf gesimuleerd, maar je hebt geen lagerbelasting op de as zelf toegepast. Ik was waarschijnlijk niet expliciet genoeg, sorry!

Opmerking bij punt 1°
 Met de lagerbelasting kunt u de belasting op de 2 lagers berekenen, wat u hebt gedaan. Maar aangezien het mij lijkt dat je het had over zuiger (of beter gezegd gaffelschaar), moet je een lagerbelasting op de as zelf berekenen met een belasting van 760 N: uiteraard de andere twee lagerbelastingen van de lagers hebben verwijderd.

Het hangt er allemaal van af of u de remblokken of de as zelf wilt testen wanneer deze op zijn plaats is. Het is dezelfde aanpak, maar niet helemaal hetzelfde resultaat, voor de as zelf.

Algemene opmerking
Ik heb sterk voorgesteld om de dragende belasting te gebruiken, omdat de berekening niet hetzelfde is als een beestachtige kracht die verticaal wordt uitgeoefend, wat verkeerd zou zijn. Kijk naar de online help over het criterium "Draagkracht" en u ziet de twee belangrijkste verdelingswijzen, namelijk: sinusvormige variatie en parabolische verdeling.

2°) je benut niet alle mogelijkheden van SW-analyse, wat betekent dat je verrast kunt worden (maar waarschijnlijk niet genoeg verrast naar mijn mening)
Om misschien tegelijkertijd meer verrast en getroost te zijn, zou je naar de resultaten moeten vragen
1°) de berekening van de veiligheidsfactor
2°) Ontwerp dissectie.  (zie bijgevoegde afbeelding) Dit is interessant omdat het je in staat stelt om een interne visie op het onderdeel te hebben. Inderdaad, of het nu "Von mises" of "Displacements" is, je hebt een externe visie op de materie. Omdat het niet mogelijk is om een dwarsdoorsnede van de simulatie te hebben, biedt SolidWorks iets geavanceerders, namelijk een visie op de interne belastingsniveaus van het materiaal met de mogelijkheid van een fijne analyse van de meest belaste gebieden tot de minst belaste gebieden (zeer fijne en zeer gemakkelijk te gebruiken aanpassing).

Wat betreft de veiligheidsfactor, deze komt in mijn simulatie uit op 2.69 in de meest beperkte zone, maar hoger dan 5 op de rest van de set. Dit komt overeen met de handmatige berekening die uitkomt in CS 4.37 voor een zuivere afschuifkracht (d.w.z. afschuifkracht wanneer u niet in de dekvloer bent).

PS: waarom heb je het over connectoren (waar is je as voor?)

Vriendelijke groeten

dissection_de_conception_-_visualtion_des_contraintes_des_zones_les_plus_chargees_-2020-08-14_17_25_37-window.jpg

Hallo

Bedankt voor je uitleg, heb geen spijt, ik ben degene die zich moet aanpassen aan de simulatietool, wat ik zonder moeite toegeef.

De ontleding van de conceptie, ik wist het niet, het vakje miste, niet erg ernstig........  te verspreiden omdat het aanvullende informatie is.

Voor het onderwerp dat ik misschien na de eerste simulatie voor de verandering heb verwijderd.

Solidworks doet geen berekeningen, het moet worden gevoed met bekende krachten en dan maakt het uitbuiten, het isoleert de onderdelen niet.

Ik heb de lagerbelastingen verwijderd, ik heb de as op 1/2 cilinder geladen ten opzichte van de scheidingslijn, hoe wordt de overdracht uitgevoerd ter hoogte van de twee lagers, er zijn twee scheidingslijnen, ik heb het gelaten zoals het is.

Hier is mijn opname met de bijdrage aan de ontwerpdissectie, maar mijn waarden zijn anders dan die van jou, ik heb iets gemist denk ik. De volumes zijn  goed verdeeld aan weerszijden van de as.

De lagerconnector wijst me af als ik de richting niet omkeer......... vreemd.

Geen invloed op het resultaat.

Mijn as / zuiger is een project om een modus operandi te valideren.

Ik ga dit op een verkleinde manier doen om in gebruik te observeren.

Bijgevoegd is een Excel-bestand om de Hertz-druk te berekenen.

Een prettig weekend.

calcul-de-hertz-v3.xlsx
1 like