Hallo
Een paar opmerkingen
1°) U hebt geen enkel materiaal voor uw simulatie gedefinieerd. Ik begrijp niet eens hoe je in dit geval een resultaat kunt krijgen (normaal gesproken stuurt SW je op een reis naar het Parthenon) Dus ik heb willekeurig een gelegeerd staal 1.7139 (16MnCr55) S235JR geplaatst
2°) In je simulatie heb je de belasting op de lagers zelf gesimuleerd, maar je hebt geen lagerbelasting op de as zelf toegepast. Ik was waarschijnlijk niet expliciet genoeg, sorry!
Opmerking bij punt 1°
Met de lagerbelasting kunt u de belasting op de 2 lagers berekenen, wat u hebt gedaan. Maar aangezien het mij lijkt dat je het had over zuiger (of beter gezegd gaffelschaar), moet je een lagerbelasting op de as zelf berekenen met een belasting van 760 N: uiteraard de andere twee lagerbelastingen van de lagers hebben verwijderd.
Het hangt er allemaal van af of u de remblokken of de as zelf wilt testen wanneer deze op zijn plaats is. Het is dezelfde aanpak, maar niet helemaal hetzelfde resultaat, voor de as zelf.
Algemene opmerking
Ik heb sterk voorgesteld om de dragende belasting te gebruiken, omdat de berekening niet hetzelfde is als een beestachtige kracht die verticaal wordt uitgeoefend, wat verkeerd zou zijn. Kijk naar de online help over het criterium "Draagkracht" en u ziet de twee belangrijkste verdelingswijzen, namelijk: sinusvormige variatie en parabolische verdeling.
2°) je benut niet alle mogelijkheden van SW-analyse, wat betekent dat je verrast kunt worden (maar waarschijnlijk niet genoeg verrast naar mijn mening)
Om misschien tegelijkertijd meer verrast en getroost te zijn, zou je naar de resultaten moeten vragen
1°) de berekening van de veiligheidsfactor
2°) Ontwerp dissectie. (zie bijgevoegde afbeelding) Dit is interessant omdat het je in staat stelt om een interne visie op het onderdeel te hebben. Inderdaad, of het nu "Von mises" of "Displacements" is, je hebt een externe visie op de materie. Omdat het niet mogelijk is om een dwarsdoorsnede van de simulatie te hebben, biedt SolidWorks iets geavanceerders, namelijk een visie op de interne belastingsniveaus van het materiaal met de mogelijkheid van een fijne analyse van de meest belaste gebieden tot de minst belaste gebieden (zeer fijne en zeer gemakkelijk te gebruiken aanpassing).
Wat betreft de veiligheidsfactor, deze komt in mijn simulatie uit op 2.69 in de meest beperkte zone, maar hoger dan 5 op de rest van de set. Dit komt overeen met de handmatige berekening die uitkomt in CS 4.37 voor een zuivere afschuifkracht (d.w.z. afschuifkracht wanneer u niet in de dekvloer bent).
PS: waarom heb je het over connectoren (waar is je as voor?)
Vriendelijke groeten
dissection_de_conception_-_visualtion_des_contraintes_des_zones_les_plus_chargees_-2020-08-14_17_25_37-window.jpg