Baan

Hallo, Weet je of het mogelijk is om een tekening een bepaald traject te laten volgen? zoals op Solidworks stel je beperkingen en kan het een traject volgen, maar is het mogelijk op Draftsight?

Bij voorbaat dank

Niet voor zover ik weet, althans niet op de gratis versie.

En op de betaalde versie, denk je dat dit mogelijk is? 

Waarschijnlijk niet.

Draftsight is geen parmetrische software, er zijn geen mogelijke beperkingen tussen entiteiten

OK. Kent u andere software waarmee u een ander object dan Solidworks kunt beperken? 

eventuele parametrische software.

SolidEdge (gratis 2D), Creo, Catia, Topsolid, voor de meest bekende

In feite ben ik op zoek naar software waarmee ik plannen kan tekenen, ze kan dimensioneren en een traject kan invoegen en dit traject een schraper van een bepaalde grootte kan laten volgen om te zien of het passeert zonder de muren te raken, welke software lijkt het meest geschikt om dit te doen? 

Bedankt voor je hulp! 

In dit geval kunt u kiezen voor solidedge 2D-tekenen.

Het is parametrisch, dus je trajectvolging zou moeten werken.

Bovendien is het gratis ;-)

Ik heb het net geïnstalleerd en zal proberen te zien hoe het werkt, ik heb het nog nooit gebruikt en heb geen idee van deze software. Bedankt voor je hulp, het is in ieder geval leuk!

Maar ik vraag me nog steeds af of de trajecten en in zekere zin de dynamiek alleen beschikbaar zijn op de Solidedge 3D, degene die wordt betaald. Ik ga dit allemaal herschikken